قصه مرگ محمدامین


قصه مرگ  محمدامین

انتشار خبر فوت یک کودک 4 ساله در 17 فروردین ماه سال جاری در اثر قصور پزشکی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه در فضای مجازی، بازتاب های فراوانی داشت. در این اخبار از قول خانواده این کودک ادعا شده بود که فرزند آنها به دلیل تزریق اشتباه جان خود را از دست داده است.

ایسنا در گفت‌وگو با سرپرست دانشکده علوم پزشکی و رئیس نظام پزشکی ساوه صحت و سقم این ادعا را در دو گفتگوی جداگانه بررسی کرد و گفتگوشوندگان هرگونه اظهار نظر در خصوص قطعیت خطای پزشکی صورت گرفته در مرگ "محمدامین" چهار ساله را منوط به تحقیقات تکمیلی و بررسی دقیق دانستند.

پس از آن، رئیس بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه نیز با صدور پیامی اعلام کرد که این بیمارستان به انتظار تشکیل جلسات و کمیته های دانشگاهی و بررسی علمی، قانونی و پزشکی فوت کودک محمد امین خواهد نشست.

در این میان پدر محمدامین با حضور در خبرگزاری ایسنا شرح ماوقع را برایمان گفت و ما نیز از مواردی پرسیدیم که در فضای مجازی از قول او منتشر شده است.

پدر و پدربزرگ "محمدامین" با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنای ساوه به تشریح ماوقع پرداختند.

"جواد" پدر این کودک گفت: محمد امین را در شامگاه ۱۱ فروردین ماه با علائم دل درد و اسهال برای درمان به درمانگاه شهدای گمنام ساوه بردم و پزشک معالج پس از ویزیت برای او آمپول و سرم تجویز کرد ولی پس از تزریق و مصرف داروهای تجویزی با گذشت ۲۴ ساعت بهبودی حاصل نشد و مجددا برای پیگیری درمان او به درمانگاه مهرورزان جوان مراجعه کردیم. پزشک این درمانگاه خواستار توقف مصرف داروهای تجویزی از سوی پزشک قبلی شد و گفت این داروها اشتباه تجویز شده است. او دو شربت برای محمدامین تجویز کرد و گفت اگر با مصرف این داروها ظرف ۲۴ ساعت آینده بهتر نشد برای انجام آزمایش و ادامه پیگیری درمان مراجعه کنید.

وی افزود: فرزندم با خوردن شربت کمی بهتر شد، اما همچنان زیر دلش درد داشت و ترجیح دادیم که پس از گذشت ۲۴ ساعت آزمایش انجام شود. از آنجاکه با نزدیک شدن شب آزمایشگاه های سطح شهر بسته بود و احتمال داشت که حال فرزندم بدتر شود، لذا در شامگاه ۱۳ فروردین ماه به بیمارستان خصوصی تخصصی حضرت فاطمه (س) مراجعه کردیم.

وی گفت: پزشک اورژانس این مرکز درمانی در ابتدا گفت احتمال دارد که کودک شما کرونا داشته باشد ولی جای نگرانی نیست. سپس با رویت داروهای تجویزی در دو درمانگاه قبلی اقدام به نوشتن نسخه جدید همراه با آزمایش کرد و گفت باید یک دوم آمپول هیوسین نیز به او تزریق شود.

پدر این کودک ادامه داد: با تزریق آمپول در مدت زمان کوتاهی بدن محمدامین شروع به لرزیدن کرد و حتی حالت تشنج گرفت. پزشک معالج اقدام به ترخیص کودک کرد و گفت این حالت بوجود آمده در کودک نگران کننده نیست و به خاطر سرماست که می‌لرزد. او را داخل پتویی پیچیدم و با مجوز پزشک به همراه همسرم از بیمارستان خارج شدیم. در مسیر بیمارستان تا منزل حال محمدامین رو به وخامت گذاشت و پس از چند دقیقه مجددا به بیمارستان برگشتیم.

وی در ادامه گفت: محمدامین را روی تخت خواباندند و با زحمت زیاد و با گذشت یک ربع ساعت چند نفری اقدام به گرفتن رگ دست کودک کردند و به وی سرم تزریق کردند. سپس او را به اتاق دیگری بردند و داخل دهان کودک لوله گذاشتند. با گذشت مدتی از تلاش کادر درمانی این بیمارستان، متاسفانه اعلام شد که از دست ما کاری بر نمی‌آید و باید به مراکز درمانی مجهزتر دیگری منتقل شود.

پدر محمدامین چهارساله که در میان بغض سخن می‌گفت، اظهار کرد: با تلاش کارکنان این مرکز درمانی در ساعت حدودا چهار صبح از بیمارستان امیرکبیر اراک پذیرش گرفته شد و به دلیل نبود آمبولانس ویژه در ساوه به ناچار یک دستگاه آمبولانس ویژه از قم کرایه کردم و ساعت حدودا ۶ صبح ۱۴ فروردین ماه از ساوه به اراک حرکت کردیم و پسرم ساعت ۸ صبح در بیمارستان امیرکبیر اراک پذیرش و بستری شد.

وی ادامه داد: چند ساعتی از بستری شدن محمدامین در بیمارستان امیرکبیر اراک نگذشته بود که پرستار بیمارستان گفت متاسفانه کودک شما فوت کرد.

پدر محمدامین معتقد است که فرزندش بر اثر تزریق اشتباه آمپول و کم کاری کادر درمانی از دست رفته و می گوید: علت فوت در گواهی صادره پزشکی از سوی بیمارستان امیرکبیر اراک، تشنج اعلام شده و همه مدارک و مستندات لازم برای اثبات قصور پزشکی را جمع‌آوری کردم و موضوع را از مسیر قانونی پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس