فرماندار شیروان: رسوب‌برداری رودخانه‌ها مانع خسارت سیل شد


فرماندار شیروان: رسوب‌برداری رودخانه‌ها مانع خسارت سیل شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: رسوب‌برداری رودخانه‌ها مانع خسارت سیل در این شهرستان خراسان شمالی شد این درحالی است که حجم بارندگی‌های شنبه‌شب خیلی زیاد بود.

امین رضا مرآتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند روستاهای زیادی در معرض سیل قرار گرفتند اما، به دلیل تدابیر اتخاذ شده در روزهای گذشته توسط مردم و دهیاری ها مشکل خاصی به وجود نیامد.

وی گفت: فقط در یکی از روستاها تعدادی از دام‌های روستاییان گرفتار سیلاب شدند و راه یکی از روستاها آسیب دید که این میزان خسارت در مقایسه با خسارت سیل پارسال اندک است.

مرآتی افزود: با توجه به‌اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز موج جدید بارش ها از امروز به اعضای ستاد مدیریت بحران خصوصا دستگاه های خدمت رسان و دهیاران روستاها اعلام شده تا آمادگی لازم را برای مواجهه با بارش‌های رگباری و سیلاب داشته باشند.

هم اینک در شهرستان شیروان یکهزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

۱۵ مورد آبگرفتگی در معابر شیروان

معاون خدمات شهری شیروان هم گفت: بارندگی های شدید دیشب باعث آبگرفتگی ۱۵ مورد از معابر سطح این شهر شد.

مرتضی رضوانی با بیان اینکه پر شدن کانال های آب و آبگرفتگی معابر شیروان تاکنون خسارتی وارد نکرده است، گفت: اینک بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای آتش نشانی و شهرداری شیروان برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب های روزهای آینده در حال آماده باش هستند.

رضوانی لایروبی مسیر و بستر رودخانه مرکز شهر، لایروبی کانال ها و جداول سطح شهر، خریداری پمپ برای تخلیه آبگرفتگی منازل، آماده کردن کیسه های پر از شن و ماسه برای جلوگیری از ورود سیل را از جمله اقدامات شهرداری شیروان برای مواجهه با سیل عنوان کرد.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...