روزهای کرونایی هزار و 800 کیلوگرم به حیوانات قزوین غذارسانی شد


روزهای کرونایی هزار و 800 کیلوگرم به حیوانات قزوین غذارسانی شد

قزوین - ایرنا - یک سازمان مردم نهاد در روزهای شیوع کرونا هزار و 800 کیلوگرم به حیوانات استان قزوین غذارسانی کرده و از دیگر دوستداران حیات وحش خواست که در این اقدام مشارکت کنند.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد حامیان عشق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوه ویروس کرونا تاکنون به مدت یک ماه، روزانه ۶۰ کیلو غذای حیونات در نقاط مختلف شهر قزوین توزیع شده است.

حمیرا کرباسی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدود شدن رفت و آمد مردم به خارج از شهر تعداد زیادی از این حیوانات مخصوصا سگ‌ها، روباه‌ها و حتی پرندگان با مشکل گرسنگی روبه‌رو هستند و این موضوع سبب می‌شود تا تعداد زیادی از این گونه‌ها وارد شهر شده و با خطر بی‌مهری از طرف انسان‌ها روبه‌رو شوند.

وی اضافه کرد: سازمان مردم نهاد حامیان عشق وظیفه انسانی خود می‌داند که با غذارسانی به این حیوانات در اطراف شهر از ورود به اجبار آنها در محدوده شهری جلوگیری کرده تا از آزار و اذیت به این حیوانات پرهیز شود.

کرباسی با بیان اینکه هزینه تامین غذای این حیوانات کاملا شخصی است، اظهار داشت: تامین غذای حیوانات با سختی از مغازه‌های استان تامین می‌شود و برای هر کیلو بین ۲ تا پنج هزارتومان داده می‌شود.

مدیر عامل سازمان مردم نهاد حامیان عشق اضافه کرد: جاده سلامت، حاشیه‌های بوستان فدک، بهشت فاطمه (س)، امامزاده ظهیر، جاده بهرام آباد، حوالی روستای شفیع آباد و برخی از نقاط برون شهری از مکان‌هایی هستند که با تجمع این حیوانات مواجه هستیم.

کرباسی از دوستداران حیات وحش و شهروندان قزوین خواست که اگر به هر دلیلی با خودرو یا دوچرخه و یا پیاده به خارج از شهر می‌روند و غذاهای اضافی منزل و یا حداقل نان به همراه دارند، آن را بدون تخریب محیط زیست و در قسمتی به شکل منظم برای حیوانات به جا بگذارند.

این سازمان مردم نهاد هشت سال است که در استان قزوین به غذارسانی و تیمار حیوانات می‌پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی