ارتوکین، درمانی جدید برای آرتروز زانو


ارتوکین، درمانی جدید برای آرتروز زانو

سلامت نیوز:یکی از مهم ترین علل ایجاد التهاب و درد در بیماران مبتلا به آرتروز اینتر لوکین یک (IL-1) است. در انجام ارتوکین درمانی، ماده مهار کننده اینترلوکین یک از نمونه خونی بیمار استخراج و به محل آرتروز تزریق می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، ارتوکین تراپی با استفاده از مکانیسم های محافظتی طبیعی بدن موجب جلوگیری از...

سلامت نیوز:یکی از مهم‌ترین علل ایجاد التهاب و درد در بیماران مبتلا به آرتروز اینتر لوکین یک (IL-1) است. در انجام ارتوکین‌درمانی، ماده مهار‌کننده اینترلوکین یک از نمونه خونی بیمار استخراج و به محل آرتروز تزریق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، ارتوکین‌تراپی با استفاده از مکانیسم‌های محافظتی طبیعی بدن موجب جلوگیری از التهاب، کاهش درد و بهبود عملکرد می‌شود. ارتوکین‌تراپی عمدتا بر توانایی طبیعی بدن برای ترمیم بافت آسیب دیده تمرکز دارد و روشی کم‌تهاجمی است.

اثربخشی و ایمنی این روش در مطالعات بالینی متعدد تایید شده است. برای افرادی که با روش پی‌آرپی آشنا هستند، ممکن است ارتوکین‌تراپی شبیه پی‌آرپی به نظر برسد. از این نظر که در هر دو روش از خون خود فرد برای درمان استفاده می‌کنند، این دو روش مشابه است. اما روند آماده‌سازی خون در این دو روش کاملا متفاوت است.

ارتوکین قادر به افزایش تعداد فاکتورهای رشد در هر روش است و همچنین می‌تواند گیرنده التهابی بدن را مسدود کند. پی آر پی روشی موثر است، اما ارتوکین اثر بالقوه بیشتری دارد. روش انجام کارابتدا از بیمار خون گرفته می‌شود.

این مرحله مشابه با نمونه‌گیری خون برای آزمایش است و درد چندانی ندارد. خون در دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود که باعث تحریک تولید پروتئین اینترولوکین یک می‌شود.

با استفاده از یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی برای جداکردن اجزای خون، پروتئین مورد نظر از خون به دست می‌آید. پروتئین به‌دست آمده در آمپول کشیده و آماده تزریق می‌شود. سپس پروتئین با استفاده از فلوروسکوپی یا سونوگرافی در قسمت دردناک مفاصل تزریق می‌شود. با توجه به این‌که نمونه خون گرفته شده فریز شده، برای چند نوبت تزریق فقط یک نوبت خون گرفته می‌شود.

به‌طور معمول تزریق‌ها یک بار در هفته انجام می‌شود. حداقل چهار تا شش تزریق ضروری است. بعد از تزریق، به بیماران توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت ورزش‌های شدید نداشته باشند.

به‌طور معمول اگر دچار آرتروز خفیف یا متوسط هستید و نمی‌خواهید عمل جراحی داشته باشید، ممکن است شما مورد مناسبی برای ارتوکین‌تراپی باشید و مراجعه به کلینیک‌های درد می‌تواند شما را از امکان انجام این روش درمانی جدید مطلع کند. به یاد داشته باشید انجام تزریق در آرتروز زانو یک قسمت از درمان است که در کنار روش‌های دیگر مانند ورزش، فیزیوتراپی ودرمان دارویی می‌تواند درمان مناسبی ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید