از مبارزه با کرونا تا بازگشایی مسیرها در سیل


از مبارزه با کرونا تا بازگشایی مسیرها در سیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: نوروز امسال طی یک شرایط خاص و تحت تاثیر مبارزه با کرونا، متاسفانه در جنوب استان بوشهر نیز درگیر سیل و تبعات آن شدیم که به سهم خود تلاش کردیم این اتفاقات را مدیریت نماییم.

سید حمیدرضا علم در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ایام نوروز و تعطیلی محسوب شده و دارای شرایط خاصی است و امسال نیز بحث کرونا و همچنین وقوع سیل همه چیز را تحت شعاع قرار داده و بسیاری از برنامه ها تحت تاثیر قرار گرفت با تلاش نیروهای راهداری تمامی کارها از قبل پیش بینی شده و به بهترین نحو ممکن انجام شد.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با کرونا بحث ممنوعیت تردد پیش آمد، افزود: ضمن تشکر از همکاری مردم بوشهر، در سال گذشته آمار کل تردد در سطح جاده‌های استان نزدیک به ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو بوده که این تعداد در نوروز امسال به سه میلیون و ۹۰ هزار خودرو رسیده است و شاهد کاهش ۶۸ درصدی بوده ایم. این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم در زمینه کاهش تردد، مسافرت های درون شهری و ماندن در خانه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اوج تردد ایام نوروز در روز ۱۳ فروردین ماه است که پارسال در این روز ۴۰۲ هزار خودرو در جاده های استان تردد داشتند ولی امسال این تعداد به ۶۲ هزار و ۴۰۰ خودرو رسید و نزدیک به ۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سیزده بدر نیز میزان همکاری و کمک مردم در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به بالاترین درجه خود رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اظهار کرد: در همین تعطیلات اخیر -عید نوروز- وقوع سیل در جنوب استان داشتیم و در محور جم نیز بارندگی شدیدی رخ داد که در عرض ۴۰ دقیقه ۱۲۳ میلی‌متر باران بارید. مسیر کوهستانی بود و درصد خرابی ها زیاد، اما چون از پیش با اعلام سامانه هواشناسی مدیریت بحران آمادگی کامل داشت و نیروها و ماشین آلات را پیش از بارندگی در مناطقی که امکان ریزش یا رانش داشت مستقر کردیم به سرعت مسیرها باز و محورها پاکسازی شد.

از مبارزه با کرونا تا بازگشایی مسیرها در سیل

علم ادامه داد: بنابراین با وجود ریزش های متعدد -حدود ۵۰ ریزش تنها در محور جم- در جنوب استان بوشهر توانستیم مسیرها را بلافاصله بازگشایی نماییم. همچنین انسداد محور کنگان به عسلویه در حوزه پرک که طغیان رودخانه صورت گرفت، محور شیرینو-گله دار که قسمتی از جاده تخریب شده بود؛ و همزمان چند قسمت را پوشش می دادیم. سنگ‌های بعضا تا حدود ۴۰ تنی ریزش کرده بودند اما خوشبختانه در تمام مسیرها بازگشایی صورت گرفت و اجازه ندادیم که مشکلی پیش بیاید.

وی یادآور شد: یک مورد انسداد مسیرهای روستایی در جم داشتیم که در آن نقطه قسمت اعظم مسیرهای روستایی و کوهستانی است و روستاها در حاشیه رودخانه قرار گرفته اند که آن هم سریعا -و پس از بازگشایی محورهای اصلی- توسط اکیپ های راهداری بازگشایی شد.

این مسئول اضافه کرد: چون منطقه کوهستانی است بعد از آن نیز ریزش داشتیم، پس از آن نیز چون کوه خیس است همچنان ریزش می کند و نیروهای راهداری مستقر بوده و بازگشایی مسیرها را انجام می دهند. در حادثه سیل اخیر لرستان و هرمزگان نیز نیروهای راهداری بوشهر با تمام توان خود به کمک پرداختند.

سید حمیدرضا علم در خصوص خدمات راهداری در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت: الحمدلله با وجود اینکه سیل سنگین بود نگذاشتیم کسی آسیبی ببیند، و همزمان نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا در این زمینه اقداماتی انجام دادیم. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقداماتی مثل ایمن‌سازی مسیرهای مسدود شده، نظارت بر ناوگان به جهت ضدعفونی، نظارت مستمر بر مجتمع های خدمات رفاهی و ضدعفونی با پروتکل های بهداشتی که در برنامه اصلی ما بود، و همچنین توزیع هزار بسته بهداشتی در میان رانندگان بار بر اساس پروتکل های بهداشتی، بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی تشدید نظارت بر ناوگان هم در حوزه مسافر و هم در حوزه بار را در برنامه داریم تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

مدیرکل راهداری بوشهر عنوان کرد: علاوه بر اینها از فرصت خلوتی جاده ها استفاده کرده و بحث لکه‌گیری جاده ها، خط کشی و تعمیر تابلوها را در دستور کار قرار دادیم. امسال با توجه به افزایش قیمت قیر و همچنین مشکلات اعتباری رویکرد سازمان بر آسفالت های حفاظتی است که سال گذشته خیلی خوب انجام شدند. این آسفالت ها شامل استفاده از امکاناتی همچون چیپ سیل (آسفالت تک لایه ای)، لکه‌گیری و ماسه آسفالت است که با حداقل هزینه بتوانیم جاده ها را به نحو مطلوبی نگهداری نماییم تا مردم در ترددها آسایش کامل داشته باشند.

از مبارزه با کرونا تا بازگشایی مسیرها در سیل

از مبارزه با کرونا تا بازگشایی مسیرها در سیلاز مبارزه با کرونا تا بازگشایی مسیرها در سیل

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران