تیتراژهای خاطره‌انگیز ماه رمضان؛ ماه عسل


تیتراژهای خاطره‌انگیز ماه رمضان؛ ماه عسل

ماه رمضان یکی از مهمترین ماه‌های مسلمانان جهان است و در ایران نیز این ماه از ارزش بالایی برخوردار است. به همین دلیل هرساله صدا و سیما سعی میکند تا با تولید برنامه‌های مناسبتی، مردم را در این ماه سرگرم کند. یکی از این برنامه‌های موفق، برنامه ماه عسل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماه رمضان یکی از مهمترین ماه‌های مسلمانان جهان است و در ایران نیز این ماه از ارزش بالایی برخوردار است. به همین دلیل هرساله صدا و سیما سعی میکند تا با تولید برنامه‌های مناسبتی، مردم را در این ماه سرگرم کند. یکی از این برنامه‌های موفق، برنامه ماه عسل است.

ماه رمضان

ماه رمضان یکی از ماه‌های مهم مسلمانان در دنیاست، ماهی پر از ارزش معنوی که در آن حتی خوابیدن مومن هم نوعی عبادت است. ماه رمضان یادآور و روزه و سحر و دعا و برنامه‌های مناسبتی صدا و سیماست. از برنامه‌های ختم قرآن گرفته تا تولید سریال و تیتراژهای ماه رمضانی و استفاده از مراجع تقلید برای راهنمایی و بالا بردن معنویت این ماه، همگی از تولیدات صدا و سیما برای سرگرم کردن و راهنمایی مردم است که خیلی از آنها موفق میشوند و خیلی دیگر از اقبال عمومی خاصی بهره نمیبرند. از پخش ربنای شجریان به هنگام اذان گرفته تا برنامه‌های قرآنی دم سحر، صدا و سیما برای جلب توجه مردم، تمام قدرت خود را به کار میبندد. برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان تقریبا از سال 1370 با تولید سریال‌های خاص این ماه شروع شد و در دهه 80 با توجه به نیاز معنوی جامعه، تولیدات صدا و سیما اوج گرفت و بیشتر شد. سریال‌های مناسبتی احساسی و معنوی با تیتراژهای ماه رمضان، مسابقات سرگرم کننده و همچنین تولید برنامه‌های گفتگو محور در این دهه اوج گرفت که باعث شروع یک مجموعه جدید و پرطرفدار به نام ماه عسل شد.

ماه عسل

ماه عسل یکی از مجموعه‌های پرطرفدار تلویزیونی بود که از رمضان سال 86 و بر اساس ایده علیخانی که تا قبل از آن مجری برنامه جزر و مد بود، شروع به کار کرد. در آن زمان فرزاد حسنی معروفترین مجری تلویزیون بود و احسان علیخانی فقط در حد یک نام آشنا مطرح شده بود و شاید کمتر کسی فکر میکرد این مجری جوان بتواند از این ایده به خوبی استفاده کند و روزی از معروفترین و تاثیرگذار ترین چهره‌های صدا و سیما و جامعه شود.

در این برنامه احسان علیخانی با دعوت از مردم عادی جامعه که آدم‌های خاص یا موثری بودند، یا اتفاقات مهمی را رقم زده بودند و یا حادثه تامل برانگیزی برایشان اتفاق افتاده بود، در ساعات و لحظات قبل از افطار توانسته بود فضایی روحانی و معنوی را به وجود بیاورد که نقطه اتکا و مهمترین عامل موفقیت این برنامه بود. از طرفی با پرداختن به مردم عادی، توانسته بود این باور را در مردم به وجود بیاورد که همه شما قهرمانان زندگی خود هستید که باعث استقبال بی سابقه از این برنامه شد.

ماه عسل همواره با حواشی مختلفی نیز مواجه میشد، اتفاقاتی که در پخش زنده طبیعی بود آن هم وقتی مهمانان برنامه از قشر عادی جامعه بودند و تا حالا جلوی دوربین نرفته بودند و صد البته همین صادقانه بودن تصویر بسیار به دل مخاطب مینشست. از طرفی، منتقدان ماه عسل به غم دار بودن برنامه بسیار ایراد میگرفتند و نظرشان این بود درآوردن اشک مردم آن هم قبل از لحظات ملکوتی افطار، کاری بد و شرم آور است. اما هرچه بود ماه عسل برای 12سال پیاپی از صدا و سیمای ملی پخش شد و از موفق ترین برنامه‌های مناسبتی تاریخ تلویزیون بود.

دیگر نکته مثبت ماه عسل، تیتراژهای فوق العاده این برنامه بود که توسط خوانندگان مطرح دنیای پاپ خوانده میشد و بسیار دلنشین بود و بر موفقیت و شهرت این برنامه اضافه میکرد. در ادامه تعدادی از این تیتراژها را با هم بررسی خواهیم کرد.

تیتراژهای برنامه ماه عسل

تیتراژهای ماه رمضان خود بسیار مهم بودند اما تیتراژهای این برنامه به قدری ارزشمند بود که احسان علیخانی برای تولید آنها همواره از تیم‌های قوی کمک میگرفت و از صداهای آشنا و موفق موسیقی پاپ برای تولید آنها کمک میگرفت. در طول 12 سال اجرای این برنامه در مجموع 18 تیتراژ ساخته و پخش شد که در ادامه تعدادی از آنها را مرور میکنیم.

در سال 86 و در ساخت اولین مجموعه ماه عسل، احسان علیخانی به دنبال یک صدای آشنا و موفقی میگشت تا بتواند برای شروع، مردم را با صدای او پای تلویزیون میخکوب کند. پس از گشتن‌های فراوان به اسم محسن یگانه رسید. خواننده موفق موسیقی پاپ که آن سال‌ها از معروفترین و دوست داشتنی چهره‌های جامعه بود و صدایش برای همگان آشنا.

تیتراژهای خاطره‌انگیز ماه رمضان؛ ماه عسل

محسن یگانه با آهنگ جدید خیال تو که شعر آن را روزبه بمانی، ترانه سرای موفق و معروف سروده بود، استارت موفقی برای ماه عسل زد و باعث شد تا همگان پای تلویزیون منتظر شنیدن صدای او باشند. محسن یگانه که به همراه محسن چاوشی و مرحوم حامد هاکان پرچمداران آن موقع موسیقی پاپ بودند، از پس اینکار بسیار خوب برآمد و همینکه صدایش از صدا و سیمای ملی کشور شنیده میشد، در واقع نشان میداد مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده است.

تیتراژ ماه رمضان سال 90 ماه عسل نیز یکی دیگر از موفق تیتراژهای این برنامه بود، خواننده این تیتراژ تا آن روز خیلی معروف نبود و جسته گریخته صدایش شنیده میشد. اما تیتراژ ماه عسل، شاید سرآغاز مسیر موفقیت و شهرت مهدی یراحی باشد. با اعتماد تهیه کنندگان به او، مهدی یراحی آهنگ هرجای دنیایی دلم اونجاست را با شعری از روزبه بمانی برای تیتراژ انتهایی این برنامه آماده کرد. این قطعه به قدری موفق شد و خوش درخشید که همه جا روی لب مردم زمزمه میشد و همگان در جامعه آن را شنیده بودند و همین امر به موفقیت مهدی یراحی در دنیای موسیقی و همچنین شهرت بیشتر برنامه ماه عسل کمک کرد.

مرحوم مرتضی پاشایی به خاطر کارهای عاشقانه و احساسی اش بسیار محبوب و مشهور است و همگان با کارهایش خاطره دارند. یکی از قطعات محبوب و خاطره انگیز این خواننده دوست داشتنی، قطعه احساسی و فوق العاده نگران منی بود. نگران منی تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل در سال 93 بود که در آن سال هم برنامه بسیار موفق بود و هم این آهنگ خوش درخشید. آهنگ احساسی نگران منی در سال 93 پربازدیدترین آهنگ سال شد و جایزه بهترین آهنگ سال را هم به صورت مشترک با چشمه طوسی محسن چاوشی به خود اختصاص داد که شمای میتوانید این قطعه فوق العاده در رسانه موزیکیشو دانلود و گوش نمایید. این تیتراژ ماه رمضانی، همواره از بهترین و ماندگارترین تیتراژهای برتر تاریخ تلویزیون است.

تیتراژهای خاطره‌انگیز ماه رمضان؛ ماه عسل

در سال 96 نیز احساس علیخانی به دنبال یک صدای خاص و معنوی میگشت. صدایی که برای مخاطب آشنا باشد و از طرفی نیز از لحاظ اعتقادی، خود خواننده نیز ارتباط خوب و موثری با خالق و پروردگارش داشته باشد. پس از جست و جوهای فراوان احسان علیخانی به نام محمد علیزاده رسید که آن سال‌ها بسیار موفق و روی بورس بود و از طرفی نیز همواره خود موفقیت‌هایش را مدیون خداوند میدانست و از لحاظ اعتقادی بسیار قوی بود. حاصل این همکاری آهنگ جدید ماه عسل شد که شعر آن را روزبه بمانی سروده بود و مسعود جهانی آن را تنظیم کرده بود و از رسانه موزیکیشو منتشر شد. این آهنگ نیز از تیتراژهای موفق ماه عسل و کارهای فوق العاده محمد علیزاده بود که با استقبال فوق العاده مخاطبین مواجه شد و آمار دانلود بالایی به خود اختصاص داد.

ماه عسل به عنوان یکی از موفق ترین برنامه‌های تلویزیونی، در طول سال‌ها اجرای خود، شاید از لحاظ مجری و میزبان چندان پایدار عمل نکرد، اما مهمترین جنبه موفقیت آن در بحث ایده و همچنین استفاده از خوانندگان قوی برای تیتراژهای این برنامه بود. صداهای آشنا در کنار استفاده از اشعار با معنی از شاعران قوی موسیقی علی الخصوص روزبه بمانی که از بهترین و پرطرفدارترین ترانه سراهای موسیقی پاپ است، از عوامل موفقیت و محبوبیت تیتراژهای اصلی این برنامه بود. درست است که ماه عسل دیگر پخش نمیشود، اما تیتراژهای آن و همچنین خود این برنامه از ذهن مردم پاک نخواهند شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس