هاشمی خبر داد: احتمال تعطیل شدن متروی تهران! + جزئیات


هاشمی خبر داد: احتمال تعطیل شدن متروی تهران! + جزئیات

رئیس شورای شهر تهران نسبت به وضعیت خطرناک هوا در داخل واگن‌های مترو و احتمال انتقال ویروس هشدار داد و گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود مترو باید متوقف شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن هاشمی در حاشیه دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره موضوع کرونا در پایتخت اظهار داشت: صبح امروز جلسه‌ای به ریاست کمیسیون محیط زیست و سلامت در شورای شهر برگزار شد وموضوع کرونا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود:از هر کمیسیون تخصصی یک نفر در این جلسه شرکت کرد و مسئولینی از شهرداری حضور داشتند.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌اینکه نظارت‌ها چگونه باشد و چه اقداماتی می‌توان انجام داد که پیشگیری از شیوع مؤثر باشد از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

هاشمی بیان داشت: پس از این جلسه نشست دیگری نیز برگزار شد که در ارتباط با کمیسیون تلفیق بود. در این جلسه در مورد قانون بودجه 99 شهرداری و فضای کرونایی بحث شد. همچنین اینکه چقدر امکان تحقق درآمدها وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا نگرانی‌هایی در مورد درآمد شهرداری داشتند و از آنجایی که در شهرداری سالانه دو هزار میلیارد تومان بودجه نقدی نیاز است و 20 تا 30 درصد همین بودجه را به صورت غیرنقد لازم داریم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم تحقق این بودجه نصف باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت حمایت دولت از شهرداری گفت: جمع‌بندی‌های لازم در این جلسه حاصل نشد و امیدواریم در نشست‌های دیگر به نتایجی برسیم.

هاشمی در ادامه در مورد سیستم هوادهی و هواکش‌های مترو، گفت: این سیستم به صورت دوگانه عمل می‌کند و در زمان حریق خروج هوا از مترو انجام می‌گیرد و زمان‌های معمولی هوادهی به درون واگن‌های مترو را داریم. همچنین در تمام ساعات به صورتی این سیستم عمل کرده که درجه هوا بر روی عدد 23 قرار داشته باشد.

وی گفت: سیستم مترو ایرواشر است به صورتی که آب را در مخازنی پودر و از طریق فن‌های بزرگ داخل تونل دمیده می‌شود که از این طریق رطوبت در مترو کنترل باشد. در قطار نیز سیستم هوادهی به صورتی است که رطوبت داخل کنترل می‌شود و با کاهش رطوبت هوا خنک نگه داشته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس به عبارتی هوا هم زده شده و این هم زدن هوا خطرناک است و بخشی از هوای داخل واگن به بیرون فرستاده شده و بخشی از هوای داخل ممکن است آلوده به ویروس باشد. بنابراین باید به روش دیگری جهت سیستم هواکشی داخل مترو عمل شود.

هاشمی افزود: سیستم هواکشی مترو با وجود شرایط کرونایی خطرناک است و از طرفی اگر فاصله گذاری اجتماعی عمل نشود بسیار مشکل ساز بوده و باید مترو متوقف شود.

وی در مورد رزرو اتوبوس‌ها نیز گفت: اطلاع کاملی در مورد این موضوع ندارم ولی در حال حاضر این برنامه‌ای بوده که از قبل در دستور کار قرار داشته و اکنون می‌خواهند آزمایشی عمل کنند ولی فعالیت این اتوبوس‌ها ارتباطی به اتوبوس‌های شرکت واحد ندارد و مربوط به خارج از شبکه است و نوع اسنپ محسوب می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد