میزان تولیدات صنایع دستی کرمان افزایش یافت


میزان تولیدات صنایع دستی کرمان افزایش یافت

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تولیدات صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این استان در ایام شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کاظم حسین زاده افزود: تولیدات صنایع دستی استان کرمان در شرایط شیوع ویروس کرونا افزایش داشته و این در حالی است که این ویروس موجب تعطیلی کسب و کارهای مرتبط با صنایع دستی و همچنین ضرر مالی به شاغلان این حرفه شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر کارگاه های صنایع دستی استان کرمان به صورت خانگی فعال است اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا هنرمندان و صنعتگران و حتی بسیاری از کرمانی ها در اوقات فراغت و بیکاری شان با رعایت پروتکل های بهداشتی که وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده به تولید انواع مختلف صنایع دستی می پردازند.
حسین زاده با اشاره به اینکه رشد تولیدات صنایع دستی استان کرمان بر اساس برآورد فعالان حوزه صنایع دستی اعلام شده است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ماهیت صنایع دستی استان کرمان بیشتر بافندگی و یا دوزندگی است بنابراین بیشترین افزایش تولید در رشته های پته دوزی، حصیر بافی، سیس بافی ،گلیم بافی، سوزن دوزی بلوچ و تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است.
وی بیان کرد: بهترین فصل فروش صنایع دستی در ماه های اسفند و فروردین هر سال است که با توجه به شرایط به وجود آمده و تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا این ظرفیت از دست رفت و فروشگاه های صنایع دستی دچار ضرر مالی زیادی شده اند.
حسین زاده به رشته های صنایع دستی هر منطقه از استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی رشته های خوس دوزی، گلابتون دوزی و حصیربافی، در مرکز این استان، پته دوزی، صنایع دستی چوبی و چرمی، فلزی، در شهرهای شمالی و غربی گلیم بافی، پته دوزی وصنایع دستی سنگی و در شرق استان نیز حصیربافی، سیس بافی، پته دوزی و سوزن دوزی وجود دارد که هنرمندان در این رشته های فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)