45 مرکز بهزیستی به ویروس کرونا آلوده شدند و 55 تن جان باختند/ 30 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی غیرمرتبط است/ «سامانه 1480» به 153 هزار نفر، مشاوره روانشناسی رایگان ارائه کرده/ افزایش آمار کودک آزاری و شکایت از همسران


45 مرکز بهزیستی به ویروس کرونا آلوده شدند و 55 تن جان باختند/  30 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی غیرمرتبط است/ «سامانه 1480» به 153 هزار نفر، مشاوره روانشناسی رایگان ارائه کرده/ افزایش آمار کودک آزاری و شکایت از همسران

از 2531 مرکز نگهداری سالمندان خوشبختانه تاکنون 45 مرکز آلوده شدند که این 1.8 دهم درصد کل مراکز کشور را تشکیل می‌دهند. به طور خاص برای مراکز سالمندان و معلولان 30 مرکز آلوده است که ریت ما 4.2 دهم درصد است. میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولین عزیز 55 نفر بوده که 1.2 دهم درصد کل فوت شدگان کشور در اثر کرونا را تشکیل می‌دهد.

45 مرکز بهزیستی به ویروس کرونا آلوده شدند و 55 تن جان باختند/  30 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی غیرمرتبط است/ «سامانه 1480» به 153 هزار نفر، مشاوره روانشناسی رایگان ارائه کرده/ افزایش آمار کودک آزاری و شکایت از همسرانرئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تا روز گذشته 55 نفر در مراکز سالمندان و معلولان بر اثر کرونا فوت کرده‌ و 59 نفر دیگر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.
به گزارش «تابناک»، وحید قبادی دانا در نشست خبری با اصحاب رسانه (که به صورت آنلاین و در قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت برگزار شد) گفت: مهمترین حرکت سازمان بهزیستی اقدام زودهنگام از 5 بهمن ماه بود که در چین شیوع کرونا اعلام شد و تاکید کردند که بر اساس آمارها، احتمال ابتلای گروه‌های سالمندی و معلولین، 5.3 درصد بیشتر از مردم عادی است و احتمال مرگ و میر آن‌ها نیز 4.8 درصد بیشتر است. بر این اساس اولین بخشنامه تهیه و به کلیه مراکز ابلاغ شد.
45 مرکز بهزیستی به ویروس کرونا آلوده شدند و 55 تن جان باختند/  30 درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی غیرمرتبط است/ «سامانه 1480» به 153 هزار نفر، مشاوره روانشناسی رایگان ارائه کرده/ افزایش آمار کودک آزاری و شکایت از همسران
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: از ۲۵۳۱ مرکز نگهداری سالمندان خوشبختانه تاکنون ۴۵ مرکز آلوده شدند که این 1.8 دهم درصد کل مراکز کشور را تشکیل می‌دهد. به طور خاص برای مراکز سالمندان و معلولان ۳۰ مرکز آلوده است که ریت ما 4.2 دهم درصد است. میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولین عزیز 55 نفر بوده که 1.2 دهم درصد کل فوت شدگان کشور در اثر کرونا را تشکیل می‌دهد. از این 55 نفر 71 درصد سن بالای 70 سال داشتند.

وی افزود: ۵۹ نفر از کسانی که در مراکز سالمندان مبتلا شده بودند، بهبود یافتند. از 10 هزار کودک بی سرپرست، هیچ آمار فوتی با تلاش مربیان آن‌ها نداشتیم و تنها ۷ مورد کرونا مثبت در یکی از مراکز نگهداری بودند که بهبودی برای آن‌ها حاصل شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در خصوص خدمات ارائه شده به مردم در ایام قرنطینه خانگی گفت: در سامانه 1480 که به ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی اختصاص دارد و بیش از ۴۰۰ روانشناسان زبده در آن مشغول به خدمت هستند، از اول اسفندماه تا کنون به 152 هزار و 892 نفر، مشاوره روانشناسی در ارتباط با مشکلات مختلف در زمینه اضطراب و استرس‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، مسائل خانوادگی و همچنین در موضوعات و مسائل فرزندپروری داد شد. این سامانه از ساعت 8 صبح تا 12 شب به ارائه خدمت به مردم می‌پردازد و در این بازه یک ماه و 20 روزه، در مجموع 63 هزار و 708 ساعت مشاوره تلفنی رایگان تخصصی ارایه کرده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش خشونت‌های خانگی گفت: این‌که تعداد تماس‌های تلفنی با یک سامانه روان شناسی افزایش یافته باشد به معنی افزایش اختلالات روان شناختی نیست. در مورد سامانه ۱۴۸۰ بسیاری از افراد از وجود این سامانه اطلاع نداشتند و بعد از این‌که وزیر رفاه وجود این سامانه را توییت کرد و سازمان بهزیستی خط ویژه برای کرونا در آن ایجاد کرد، تعداد تماس‌های تلفنی با این سامانه تقریبا سه برابر شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: علاوه بر این سامانه تلفنی، سامانه خود ارزیابی اختلالات روانشناختی نیز در سازمان بهزیستی راه اندازی شد که در استان‌های مختلف فعال شده است و همه عزیزان می‌توانند با حضور در این سامانه خود ارزیابی در واقع به ارزیابی خود در ارتباط با شرایط روحی و روانی به ویژه در این دوره شیوع کرونا بپردازند.
وی افزود: تا کنون 20 هزار و 990 نفر پرسشنامه های خود ارزیابی را در این سامانه تکملی کرده‌اند که بررسی آنها نشان می‌دهد 20.5 درصد افراد علائم متوسط یا شدید افسردگی دارند (حدود 10 درصد علائم شدید و کمتر از 11 درصد افسردگی متوسط)، 18.4 درصد علائم متوسط یا شدید استرس دارند و 20.7 درصد علائم متوسط تا شدید اضطراب.


تکمیل می‌شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس