خروج نتانیاهو از تشکیل کابینه فراگیر


خروج نتانیاهو از تشکیل کابینه فراگیر

رسانه‌های صهیونیستی از تصمیم نتانیاهو برای خروج از توافق تشکیل کابینه فراگیر خبر دادند.

خروج نتانیاهو از تشکیل کابینه فراگیر

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، رسانه‌های اسراییلی از تصمیم بنیامین نتانیاهو برای خروج از توافق تشکیل کابینه فراگیر خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد حزب آبی- سفید اعلام کردند: نتانیاهو تصمیم گرفته از توافق تشکیل کابینه فراگیر خارج شود.

این در حالیست که رئیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده اگر تا نیمه شب فردا احزاب این رژیم بر سر تشکیل کابینه به توافق نرسند، او برای تشکیل کابینه به سراغ پارلمان می‌رود و مهلت تشکیل کابینه را تمدید نمی‌کند.

پیشتر رسانه‌های خبری از پایان یک سال بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی با توافق تشکیل کابینه میان بنیامین نتانیاهو و رقیب اصلی او، بنی گانتس خبر داده بودند. بنی گانتس، اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، به عنوان رییس پارلمان رژیم صهیونیستی برگزیده شده بود. این ٰائتلاف، انتقاد طرفداران بنی گانتس را که خواستار کنار رفتن بنامین نتانیاهو از قدرت بودند، به همراه داشت.

بر این اساس قرار بود بحران سیاسی یک ساله اخیر در رژیم صهیونیستی با ائتلاف میان دو رقیب انتخاباتی، بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس و انتخاب غیرمنتظره بنی گانتس به عنوان رییس پارلمان اسرائیل به پایان برسد.

انتخاب بنی گانتس به مقام ریاست کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، با حمایت حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و احزاب دیگر صورت گرفت.

طرفداران حزب «آبی و سفید» که ۱۳ ماه پیش توسط بنی گانتس با هدف برکنار کردن بنیامین نتانیاهو از قدرت بنیانگذاری شده بود، نسبت به این اقدام انتقاد کرده و خشمگین شدند.

پیشتر انتظار می‌رفت که مئیر کوهن از اعضا حزب آبی و سفید برای ریاست پارلمان اسرائیل نامزد شود، اما اعلام نامزدی بنی گانتس موجی از تعجب‌ها را برانگیخت. برخی منابع گفته بودند احتمال می‌رود که هشدار حزب لیکود موجب این تصمیم شده بود. بر اساس برخی گزارش‌ها، حزب لیکود نسبت به انتخاب مئیر کوهن و پایان مذاکرات برای تشکیل کابینه ائتلافی هشدار داده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟