هیچ مورد مشکوک به کرونا در زندان‌های کرمانشاه نداشته‌ایم


رکنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، زندان کرمانشاه را به مثابه خانه‌ای امن برای در امان ماندن ساکنانش از شر حمله ویروس کرونا دانست و گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا در زندان‌های استان نداشته‌ایم.

به گزارش رکنا، شهرام کرمی با اشاره به رهنمودهای فرماندهی کل قوا در خصوص اهتمام و همدلی نیروهای لشگری و کشوری و آحاد جامعه برای مقابله با احتمال کرونا ویروس، اظهار کرد: یکی از توصیه های مؤکد ایشان، تقویت و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی در همه بخش‌های جامعه است که در این زمینه ضریب اجرا، تقویت و رعایت موازین بهداشتی در زندان کرمانشاه به نحو چشمگیری ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان، دادستان کرمانشاه تصریح کرد: سطح زندان کرمانشاه به صور مستمر ضدعفونی می‌شود و از زندانیان هم خواسته شده تا به نحو شایسته ای از ماسک و مواد ضدعفونی بهداشتی که در اختیارشان قرار داده شده، استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه از حضور مستمر تیم‌های پزشکی در زندان خبر داد و گفت: زندانیان مرتب معاینه و تب سنجی می‌شوند و به علت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمانی بسیار خوبی که در زندان کرمانشاه انجام شده، تاکنون با هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا مواجه نشده‌ایم.

مدعی العموم با اشاره به بحران کرونا، حفظ سلامت زندانیان را از اولویت های کاری دستگاه قضا دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای در امان ماندن زندانیان از حمله ویروس منحوس کرونا، دادن مرخصی به 1777 نفر از آنهاس اکه معمولا مربوط به محکومین جرائم غیرعمد و مالی مانند دیه تصادفات رانندگی، نفقه، مهریه و چک های غیرکلاهبرداری هستند.

وی افزود: مرخصی به این محکومان باعث خلوت شدن فضای زندان کرمانشاه و اجرای شایسته طرح فاصله گذاری اجتماعی - مصوب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا - شده است.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: از تعداد 1777 زندانی که به مرخصی رفته اند ، 296 نفر با موافقت مقام معظم رهبری عفو و آزاد شدند.

کرمی دوران مرخصی زندانیان را جزء سپری شدن دوران محکومیت شان اعلام و خاطر نشان کرد: 260 زندانی هم که در مرخصی به سر می برند همزمان با پایان مرخصی شان، دوران حبس محکومیت آنها تمام و آزاد می شوند.

وی دوران مرخصی زندانیان را تا آخر فروردین ماه اعلام کرد که در صورت تداوم بحران و تصویب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا قابل تمدید است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر