آیا ویروس کرونا بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد؟


هر روز ، آمار جدیدی در رابطه با ویروس همه گیر فعلی وجود دارد. به تازگی ، داده های جدید باعث شده است که محققان از خود بپرسند که آیا ویروس کرونا بیشتر از زنان بر مردان تأثیر می گذارد؟ در مقاله امروز ما آنچه را که می دانیم برای شما تعریف خواهیم کرد.

هر روز ، آمار جدیدی در رابطه با ویروس همه گیر فعلی وجود دارد. به تازگی ، داده های جدید باعث شده است که محققان از خود بپرسند که آیا ویروس کرونا بیشتر از زنان بر مردان تأثیر می گذارد؟ در مقاله امروز ما آنچه را که می دانیم برای شما تعریف خواهیم کرد.

به گزارش سایت طلا، برای اینکه دریابیم که آیا ویروس کرونا بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد ، باید آمار را از نزدیک بررسی کنیم. همه کشورهای مبتلا در حال جمع آوری داده ها هستند تا درک کنند که نوع فعالیت این عفونت در بین جمعیت آنها چگونه است.

چین اولین کشوری بود که شیوع ویروس کرونا را متحمل شد. همچنین اولین کشوری بود که داده های اولیه درباره مشخصات اپیدمیولوژیک عفونت را منتشر کرد. بعداً ، سایر کشورها شروع به افزودن اطلاعات محلی خود کردند.

اکثر آنها تأیید می کنند که ویروس در حقیقت بیشتر از زنان بر مردان تأثیر می گذارد. تقریباً در هر منطقه جغرافیایی اختلاف 2 تا 4٪ بین جنس ها وجود دارد. این یک مقدار قابل توجه نیست.

با تجزیه و تحلیل اثر تهاجمی و کشنده ویروس کرونا می توان تأیید کرد که ویروس کرونا بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد. به طور متوسط ​​، زنان کمتر از مردان آلوده می شوند.

در مقایسه با مردان ، زنان آلوده به مراقبت های بستری کمتری نیاز دارند و تعداد بسترهای کمتری نیز در مراقبت های ویژه دارند.

* چرا ویروس کرونا بیشتر بر مردان تاثیرگذار است؟

ما می دانیم که گروه هایی که بیشتر از این بیماری در معرض خطر قرار دارند ، گروه هایی با شرایط بیماری های مزمن هستند. به عنوان مثال ، فشار خون بالا ، نارسایی قلبی ، بیماری انسداد مزمن ریوی و دیابت. به همین روش ، بیماران انکولوژیک و مبتلایان به سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

معلوم است که به طور کلی ، مردان بیشتر از زنان از فشار خون و سایر بیماریهای قلبی عروقی رنج می برند. اگر آمارهای اروپا را مرور کنیم ، تقریباً 50٪ از مردان فشار خون بالا دارند. با این حال ، در مورد زنان ، این تعداد به 37 درصد کاهش می یابد.

در مورد بیماری تنفسی ، اتفاق مشابهی رخ می دهد ، می توانیم به آن تنباکو را اضافه کنیم ، که این نیز در بین مردان شایع تر است.

* نظریه هورمونی

علاوه بر ترکیب سنی گروه های مبتلا ، نظریه ای وجود دارد که مشخصات هورمونی را پشتیبانی می کند. براساس این فرضیه ، استروژن ها ممکن است نشان دهند که چرا ویروس کرونا ممکن است بیش از زنان بر مردان تأثیر بگذارد.

در 20 سال گذشته ، دو ویروس دیگر سارس و مرس نیز بر روی نسل بشر تأثیر گذاشتند. پس از آن ، متخصصان مطالعات علمی در مورد این ویروس ها تحقیقاتی انجام دادند. برخی از این مطالعات نشان داد موشهای صحرایی ماده نسبت به نرها توانایی مقاومت در برابر این ویروس ها را دارند.

تفاوت عفونت بین زن و مرد هیچ دلیلی برای اصلاح اقدامات پیشگیرانه عمومی ما نیست. زن و مرد هر دو باید انزوای اجتماعی را حفظ کنند و مرتباً دستان خود را بشویند. از این گذشته ، هرکسی که علائم سازگار با ویروس کرونا را نشان دهد ، باید با خدمات درمانی تماس بگیرد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

آیا روند افزایشی قیمت طلا در هفته پیش رو ادامه خواهد داشت؟ | 2.4 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 14.2 هزار مجازات ازدواج دوم بدون اجازه همسر اول چیست؟ | 1.5 هزار ساز و کار مرخصی کارمندان دولت در شرایط کنونی چگونه است؟ | 1.3 هزار جذب سرمایه برای جهش تولید با اخذ مالیات برسود سپرده‌های بانکی | 1.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها