ساختار مدیریت اقتصادی کشور نیازمند تحول جدی است


ساختار مدیریت اقتصادی کشور نیازمند تحول جدی است

پژوهشگر اقتصاد اسلامی با تأکید بر این که «جهش تولید» نیازمند کاهش هزینه های تولید است، تأکید کرد که ساختار مدیریت اقتصادی کشور هم نیازمند تحول جدی است.

حجت الاسلام «محمدجعفر احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به موجه بودن نام گذاری سال جاری به «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این شعار یک سخن به جا و در راستای مشکل امروز کشور ما است.

مدیر گروه اقتصاد خانواده مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که برای تحقق «جهش تولید» ابتدا باید مدیران کشور به ویژه مسؤولان بخش تولید همت خود را مضاعف کنند، گفت: ما در خیلی از بخش ها با کمبود تولید مواجه نیستیم بلکه در مدیریت توزیع ضعیف هستیم، بنابراین اگر مدیران و بنگاه های اقتصادی نقش مدیریتی خود را به درستی ایفا کنند، قطعا شعار سال محقق می‌شود.

وی تصریح کرد:مدیران و به ویژه بنگاه های اقتصادی در سال جدید باید در شیوه مدیریت اقتصادی خود یک بازنگری داشته باشند، این مسأله در دوران کنونی که جامعه ما درگیر یک بیماری عالم گیر همچون کرونا است، اهمیت خود را بیش از پیش نشان می دهد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به لزوم تجدید نظر در شیوه های مدیریتی بر اساس تئوری های اقتصادی خاطرنشان ساخت:این همان مشکل جدی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تأکید کرده اند، بنابراین ما به یک تئوری های اقتصادی نیاز داریم که بر اساس آن مدیران به صحنه بیایند و نقش خود را ایفا کنند.

وی بیان داشت: ما برای مدیران به ویژه بخش های اقتصادی شاخصه های مهمی داریم که برخی از مدیران حال حاضر در عرصه اقتصاد از آن ها بی بهره هستند که این مسأله منجر به بالا رفتن هزینه تولید شده و جهش اقتصادی را هرگز در پی نخواهد داشت.

این پژوهشگر اقتصاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو مشکل دیگر اقتصاد را در شرایط فعلی کشور را رکود و تورم بالا دانست و یادآور شد: مهمترین کار برای مقابله این با این دو سم اقتصادی، توجه به کاهش هزینه تولید است که متأسفانه در کشور ما بالا است.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: شما امروز بدون شک کشور چین را یکی از کشورهای موفق در عرصه اقتصاد و تولید می دانید، یکی از دلائل موفقیت چین همین مسأله است که دولت این کشور هزینه تولید را پایین می آورد، وقتی هزینه تولید پایین می آید بنگاه های اقتصادی به سود دهی می رسند که در این صورت سرمایه گذاری مجدد صورت می گیرد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس