اتحاد و همدلی رویکرد اصلی مقابله با کرونا


اتحاد و همدلی رویکرد اصلی مقابله با کرونا

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه الیگودرز گفت: در شرایط فعلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتحاد و همدلی خالصانه میان مردم و مسئولان یک ضرورت است.

حجت الاسلام مهدی سرلک شامگاه یکشنبه در اولین نشست ستاد معنویت و سلامت با حضور طلاب و روحانیون شهرستان الیگودرز با اشاره به حواشی به وجود آمده در بحث بیماری کرونا از جمله مشکلات کسبه و کارگران بیکار و زیاد شدن مشکلات این قشرها افزود: متاسفانه این بیماری، مشکل جهانی است که همه را درگیر کرده لذا غلبه بر آن نیازمند همکاری و همراهی همه ی آحاد جامعه است.
وی تصریح کرد: حوزه های علمیه در سراسر کشور نیز همپای سایر اقشار جامعه برای کمک به مردم تلاش کرده اند که در این راستا می توان به ضدعفونی کردن سطح شهر و معابر، کمک به کادر درمانی و پزشکی در بیمارستانها و خاکسپاری میت اشاره کرد.
امام جمعه الیگودرز هدف از راه اندازی قرارگاه فرهنگی معنویت و سلامت را ایجاد وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان بیان کرد و افزود: شناسایی خیران و نیاز مندان شهرستان نیز در دستور کار این قرار گاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز نیز از تلاشهای مجاهدانه و خستگی ناپذیر کادر درمانی و پزشکی وگروه های جهادی بسیج طلاب وروحانیون در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

حجت الاسلام علی لرستانی همراهی با سنگر نشینان عرصه بهداشت و سلامت، ایفای نقش در تمامی عرصه های خدمت گذاری،کمک به بیماران اعم از همراهی و انجام امور در بیمارستان، نقاهتگاه و حتی منازل، ادای وظایف شرعی نسبت به متوفیان با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام امور تغسیل، تکفین و سایر امور شرعی، خدمتگزاری به خانواده های متوفی، بیماران و کسانی که در این حادثه آسیب های روحی و روانی دیده اند را از اهداف ایجاد قرارگاه معنویت و سلامت برشمرد و تصریح کرد: به فضل الهی و با همت و مجاهدت روحانیون و طلاب بسیجی در اقصی نقاط ایران اسلامی امروز اقدامات مهم و موثری در کاهش آلا و مشکلات مردم در مقابله با کرونا صورت گرفته است.

وی گفت: همان گونه که در دوران دفاع مقدس، روحانیت نقش پیشتازی در جبهه ها را ایفا می‌کرد و حضوری سنگر به سنگر برای روحیه بخشی و اقدامات دینی و تبلیغی داشتند در این مقطع نیز روحانیون و طلاب بسیجی با رعایت تمامی موازین و اصول بهداشتی به ایفای نقش موثر در همراهی و کمک به مردم در غالب گروه های جهادی می پردازند.

وی افزود: امروز روحانیون و طلاب بسیجی مخلص و جهادگر با تدبیر نماینده محترم ولی فقیه در سپاه ، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند تا خلأهای موجود در خدمت رسانی و رسیدگی به بیماران را پر کنند.

وی تصریح کرد: این اتفاق مهم که روحانیون علاوه بر مراکز درمانی، در جای جای کشور در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در مقابله با کرونا حضور مجاهدانه داشتند گویای این است که روحانیت همچنان در خط مقدم در هر عرصه و هر شرایطی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات