اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد هند در ماه مبارک رمضان


اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد هند در ماه مبارک رمضان

رئیس مرکز اسلامی هند خواستار اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد این کشور در روزهای ماه مبارک رمضان شد. بنابر اعلام قبلی، به هیچ عنوان در طول ماه مبارک و در هنگام افطار نباید بیش از پنج نفر در یک زمان در مساجد حضور داشته باشند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مسجد به نقل از «outlookindia» ، مرکز اسلامی هند از مسلمانان درخواست کرد تا در ماه مبارک رمضان خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های مربوط به قرنطینه کرده و برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا از طرح رعایت فاصله اجتماعی پیروی کنند.

«مولانا خالد رشید محلی»،رئیس مرکز اسلامی واقع در «لاکنو» هند همچنین از اعضای جامعه اسلامی خواست تا هنگام افطار در روزهای ماه مبارک رمضان برای پایان یافتن بیماری همه گیر کرونا دعا کنند.

وی افزود:قرنطینه در لاکنو تا روز 14 آوریل (سه شنبه 26 فروردین) اعلام شده است اما به احتمال زیاد طرح های مربوط به محدودیت تردد و فاصله گذاری اجتماعی به دلیل ادامه شیوع کرونا تمدید می شود.

رئیس مرکز اسلامی لاکنو همچنین گفت: ماه رمضان امسال از روز 25 آوریل (شنبه 6 اردیبهشت) آغاز می شود و مسلمانان در 30 روز ماه رمضان باید به طرح های محدودیت تردد و فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

«مولانا خالد رشید محلی» افزود:تعداد محدودی که مراسم افطار را در مساجد سراسر هند برگزار می کنند باید در طرح جمع آوری پول به منظور تهیه غذا و مایحتاج دیگر برای افراد فقیر شرکت کنند.

وی تاکید کرد: روزه داران باید اطمینان حاصل کنند که هیچ شخصی در ماه مبارک رمضان امسال که شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا هم وجود دارد نباید گرسنه بماند.

رئیس مرکز اسلامی لاکنو یادآور شد: به هیچ عنوان حتی در طول ماه مبارک رمضان و در هنگام افطار نباید بیش از پنج نفر در یک زمان در مساجد حضور داشته باشند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر