تبریز قطب تولید کلزا در آذربایجان‌شرقی است


تبریز  قطب تولید کلزا در آذربایجان‌شرقی است

تبریز - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی تبریز با اشاره به رتبه اول این شهرستان در تولید کلزا در آذربایجان‌شرقی گفت: 2 هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد.

فرامرز افشانی روز دوشنبه در بازدید از اراضی زراعی بخش خسروشاه، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۱۰ هکتار از زمین های کلزا و یک هزار و ۹۲۰ هکتار از زمین های گندم این شهرستان جهت مبارزه با علف های هرز نازک برگ و پهن برگ گندم گندزدایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تبریز حدود ۴۴ هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار آن دیمی و ۲۲ هزار هکتار آن آبی است، اظهار داشت: با کشت حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و کشت ۴ هزار هکتار گندم دیمی، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است.

افشانی در رابطه با وضعیت آب شهرستان تبریز، گفت: امسال میزان بارندگی ها مناسب است هر چند این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۵۶ میلی‌متر کاهش دارد.

وی اضافه کرد: در راستای پی گیری های صورت گرفته با فرمانداری تبریز، ریاست سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت امور منابع آب شهرستان تبریز، از ۷ فروردین سردهنه و دریچه ها باز شده و آماده آبیاری شده است و کشاورزان به ترتیب شروع به آبیاری مزارع خود کرده اند.

افشانی به شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا و عدم تشکیل کلاس برای کشاورزان و هماهنگی با آنها اشاره کرد و افزود: با توجه به بروز این اتفاق جهاد کشاورزی در تولیدات گیاهی بخش کشاورزی و کار خود وقفه ایجاد نکرده است و همکاران ما به روش های مختلف نظیر پیام رسانی اطلاعیه های فنی و چندین مورد استفاده از بلندگو در روستاها، کشاورزان را راهنمایی کرده اند و روش های مبارزه با علف های هرز و دریافت کودها را توضیح داده اند.

به گفته وی امکان دریافت کود و دستورالعمل ها کشاورزی توسط کشاورزران به صورت تلفنی و اینترنتی در شهرستان تبریز فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری