رزمایش «مواسات» به کمک آسیب‌دیدگان کرونا می‌آید


رزمایش «مواسات» به کمک آسیب‌دیدگان کرونا می‌آید

امام‌جمعه سلطانیه گفت: هدف اصلی طرح رزمایش مواسات و کمک مومنانه، دستگیری از افرادی است که به خاطر وضعیت موجود و تعطیلی کسب و کار در تامین نیازهای روزمره به مشکل افتاده‌اند.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۲۵ فروردین) در جلسه رزمایش مواسات و کمک مومنانه شهرستان سلطانیه، به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) در فضیلت ماه شعبان اشاره کرد و افزود: انجام اعمال صالح در این ماه، انسان را بهشتی می‌کند.

وی با بیان این‌که کار خیر و عمل صالح محدود به چند رکعت نماز و روزه نیست، بلکه هر کار خیری که موجب رضایت خداوند باشد عمل صالح است، اظهار کرد: یکی از بهترین اعمال صالح، کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به فرازی از صلوات شعبانیه مبنی بر درخواست از خداوند برای کسب توفیق کمک به تنگدستان، افزود: کمک به نیازمندان، روزی خداوند به اغنیا است که در اموال آن‌ها برای محرومان حقی قرار داده است.

حسینی‌نسب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش گسترده مواسات و کمک مؤمنانه در کشور، گفت: این جلسه در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شناسایی و کمک به نیازمندان تشکیل شده است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان در سیره ائمه معصومین (ع)، تصریح کرد: کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به اهمیت این مسئله اولا از جهت شناسایی افراد واجدالشرایط و ثانیا از جهت لزوم مساعدت چشم‌گیر افراد توانمند، شرکت‌های منطقه و مسئولان ادارات، یادآور شد: هدف اصلی این طرح، کمک به افرادی است که به خاطر وضعیت موجود و تعطیلی کسب و کار در تامین نیازهای روزمره به مشکل افتاده‌اند.

امام جمعه سلطانیه با بیان این‌که ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با مدیریت اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و بسیج اصناف با مدیریت فرمانده سپاه شهرستان، خیرین و مؤدیان زکات با مدیریت کمیته امداد، کسبه و اصناف با محوریت اتاق اصناف شهرستان و شرکت‌های منطقه با مدیریت اداره کار شهرستان در این راستا کمک مومنانه خواهند داشت، افزود: انتظار می‌رود نهادها، تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه با محوریت ستاد کمک مؤمنانه فعالیت داشته باشند تا کمک‌های مردمی متمرکز شود.

حسینی‌نسب با اشاره به بیماری کرونا و درگیری کل جهان با این ویروس، بیان کرد: اگر انتشار این ویروس یک حمله بیولوژیک توسط آمریکا باشد، یک رسوایی بزرگ برای آمریکا است؛ چراکه شمشیر ظلمی است که خودش کشیده و خود را غرق کرده و در مقابله با کرونا درمانده شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید