64 محصول صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت دریافت کردند


64 محصول صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت دریافت کردند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گیلان گفت: بالغ بر 24 هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیش از 80 رشته در این استان فعالیت می‌کنند و 64 محصول از اقلام صنایع‌دستی گیلان نشان مرغوبیت و 6 کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌اند.

فرزاد رشیدی در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت جهانی روستای قاسم آباد رودسر با محوریت چادرشب بافی در سال گذشته بارزترین اتفاق این حوزه بود که در صورت اهتمام موجب اتفاقات خوشایندی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان می‌شود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی گیلان افزود: گردشگری به‌عنوان یکی از راه‌های توسعه اقتصادی بدون تکیه به منبع نفت است و امروز هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گیلان می‌تواند به‌عنوان عاملی برای توسعه بخشی در حوزه گردشگری به یکی از گونه‌های تخصصی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ۲۱۸۶ پروانه تولید انفرادی و پروانه تولید کارگاهی هنرهای سنتی و صنایع دستی سال گذشته در گیلان صادر شده است، گفت: در سال گذشته ۱۶ فیلم کوتاه در راستای ترویج صنایع دستی و معرفی محصولات هنرمندان این حوزه در فضای مجازی به‌ منظور تسهیل در فروش و افزایش تولید تهیه شده است.

رشیدی برگزاری ۱۲ فم تور(تور آشناسازی) ویژه راهنمایان گردشگری را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیش از ۸۰ رشته در این استان فعالیت می‌کنند و ۶۴ محصول از اقلام صنایع‌دستی گیلان نشان مرغوبیت و ۶ کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گیلان این محصولات را شامل رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی و قلاب بافی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش