نکات مهم در حفظ بهداشت دهان و دندان در زمان شیوع کرونا


نکات مهم در حفظ بهداشت دهان و دندان در زمان شیوع کرونا
دندانپزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان ها روزانه یک بار از نخ دندان (dental floss) استفاده کرده و دوبار مسواک (Toothbrush) بزنید.

به گزارش ایسنا، متخصصان سفارش می کنند برای جلوگیری از ابتلا به کووید- ۱۹ و عدم نیاز به مراجعه به دندانپزشکی افراد باید به رعایت بهداشت دهان (Mouth) و دندان خود هم توجه بیشتری داشته باشند.

به طور کلی توصیه دندانپزشکان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها حفظ روال مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور روزانه است.

دندانپزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان ها روزانه یک بار از نخ دندان استفاده کرده و دوبار مسواک بزنید.

به گفته متخصصان، بهتر است از مسواک های برقی استفاده نموده و هر دفعه به بازه زمانی حداقل دو دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید. این کار در شرایطی که برای رسیدگی و بررسی شرایط بهداشت و سلامت دندان (Tooth) هایتان به دندانپزشک دسترسی ندارید، برترین شیوه محسوب می شود.

همچنین شست وشوی دوبار در روز دهان با شوینده های مخصوص دهان که بر پایه الکل نیستند هم شیوه خوبی است برای تقلیل تجمع پلاک که منجر به التهاب لثه ها می شود.

دندانپزشکان بر الکلی نبودن این دهانشویه ها تأکید دارند، به دلیل آن که میکروبیوم دهان یک عنصر اصلی در حفظ سلامت دستگاه ایمنی بدن است و استفاده طولانی مدت از دهانشویه های دارای الکل یا خمیردندان های حاوی عناصر ضد باکتریایی مثل تری کلوسان یا سایر ترکیبات میتوانند سلامت میکروبیوم دهان و درنتیجه ایمنی بدن را شدیداً مختل کنند.

بنا بر گزارش سایت تخصصی هلث آنلاین، در زمان شیوع کروناویروس (Coronaviruses) جدید بعضی متخصصان توصیه می کنند از هرگونه دهانشویه (mouthwash) یا خمیردندان ضدباکتریایی استفاده نکنید. بهترین توصیه استفاده از خمیردندان های هیدروکسی آپاتیت است که نسبت به خمیردندان های دارای فلوراید خاصیت ضدباکتری کمتری دارند ولی تأثیر یکسانی بر بازسازی مینای دندان دارند. با این حال بعضی متخصصان می گویند که میتوان از همان خمیردندان های حاوی فلوراید نیز استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج