روسیه، آمریکا را به حیله گری متهم کرد


روسیه، آمریکا را به حیله گری متهم کرد

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار پیامی اعلام کرد نام نبردن از یوری گاگارین نادیده گرفتن حقایق و تکنیک حیله گرانه در دوره پسا حقیقت است.

روسیه، آمریکا را به حیله گری متهم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بعد از آنکه مقامات آمریکایی روز جهانی سفر انسان به فضا را در پیام‌هایی بدون اسم بردن از یوری گاگارین روس گرامی داشتند، روسیه روز یکشنبه آمریکا را به نادیده گرفتن حقایق متهم کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه به زبان روسی فیسبوک خود در پیامی کوتاه پنجاه و نهمین سالگرد سفر انسان به فضا را تبریک گفت، اما اسمی از یوری گاگارین نبرد.
در پایگاه اینترنتی وزارت کشور آمریکا نیز خبری به مناسبت این روز منتشر شد بدون آنکه از این فضانورد اسم برده شود.
وزارت امور خارجه روسیه بلافاصله با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود واکنش نشان داد: "اسم نبردن از او، نادیده گرفتن حقایق و تکنیک حیله گرانه در دوره پسا حقیقت است".
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، یوری گاگارین در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ نخستین انسانی لفب گرفت که ماموریتی را در فضا انجام داده است و این نماد برتری شوروی در برابر آمریکا در زمینه تحقیقات فضایی در آن زمان بود. بعد از آن فضانوردان آمریکایی در سال ۱۹۶۹ گام در کره ماه گذاشتند.
ازسال ۲۰۱۱ سازمان ملل متحد ۱۲ آوریل را به عنوان روز جهانی سفر انسان به فضا نامگذاری کرده است.
دمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه نیز در توئیتی به پیام‌های وزارت امور خارجه آمریکا پاسخ داد: "تلاش‌ها برای از بین بردن جایگاه روسیه در تاریخ جهان، حافظه ما را از بین نخواهد برد، اما دلخوری‌هایی که در آن سوی اقیانوس وجود دارد، می‌تواند دلیل این رویکرد باشد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا