51 ثانیه سکوت ملی در روز 15 آوریل به یاد قربانی‌های حمله به مساجد نیوزیلند


51 ثانیه سکوت ملی در روز 15 آوریل به یاد قربانی‌های حمله به مساجد نیوزیلند

شورای ادیان ابراهیمی نیوزیلند از مردم در سراسر این کشور درخواست کرد تا روز 15 آوریل به یاد قربانی‌های حمله به مساجد کریستچرچ، 51 ثانیه در خانه‌های خود سکوت و به ایجاد جامعه‌ای فراگیرتر فکر کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «rnz.co.nz»، مسلمانان،مسیحیان و یهودیان در سراسر نیوزیلند روز 15 آوریل (چهارشنبه، 27 فروردین) 51 ثانیه به احترام 51 نمازگزار که در حملات تروریستی سال گذشته به مساجد کریستچرچ جان خود را از دست دادند،سکوت می کنند.

حملات تروریستی به دو مسجد کریستچرچ که روز 15 مارس سال 2019 میلادی به وقوع پیوست 51 کشته بر جای گذاشت.

مراسم یادبود کشته شدگان این حادثه از سوی شورای ادیان ابراهیمی «ولینگتون» نیوزیلند ترتیب داده شده است.

شورای ادیان ابراهیمی ولینگتون در این باره گفت:مراسم یادبود روز 15 مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد اما برنامه ای که قرار است در روز 15 آوریل اجرا شود این امکان را فراهم می کند تا مردم حملات سال گذشته را به شیوه خود به یاد بیاورند.

«دیو موسکوویتز» از مسئولان یهودی شورای ادیان ابراهیمی «ولینگتون» در این باره گفت:از مردم خواسته ایم تا در ساعت 1.40 عصر روز چهارشنبه 51 ثانیه سکوت کرده و در مورد اینکه چگونه می توانند یک جامعه همه گیرتر بسازند، فکر کنند.

وی افزود:از مردم در سراسر نیوزیلند در خواست کرده ایم تا در خانه های خود کمتر از یک دقیقه وقت بگذارند و به این فکر کنند : من چه کاری می توانم انجام دهم،جامعه ما چه کاری می تواند انجام دهد و نیوزیلند چه کاری می تواند انجام دهد تا نفرت در افکار،گفتارها و کردارها متوقف شود؟

«انجم رحمن»،هماهنگ کننده شورای اسلامی زنان نیوزیلند هم در این باره گفت:این حملات تاثیر زیادی بر روی کل جامعه گذاشت و بسیاری از ما اکنون احساس امنیت کمتری نسبت به زمان قبل از حملات داریم.

وی افزود:کنار گذاشتن اختلافات و احترام گذاشتن به ارزش های یکدیگر بهترین راه برای مقابله با نفرت در جامعه است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه