واگذاری فرکانس‌های صداوسیما خلاف اصل 44 قانون اساسی است


واگذاری فرکانس‌های صداوسیما خلاف اصل 44 قانون اساسی است

برخی از اعضای کمیسیون صنایع با اعلام مخالفت مجلس با واگذاری فرکانس‌های 700 و 800، آن را خلاف قانون اساسی اعلام کردند.

واگذاری فرکانس‌های صداوسیما خلاف اصل 44 قانون اساسی استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که متعلق به صداوسیماست بیان کردند مجلس مخالف واگذاری این فرکانس هاست.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز متعلق به صدا وسیماست گفت: موضوع فرکانس‌های صداوسیما چندین بار توسط وزیر ارتباطات مطرح شده و هردفعه هم از سوی مجلس رد شده است.

بیشتر بخوانید: چرا وزارت ارتباطات قصد تصاحب فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ را دارد؟

وی افزود: وزارت ارتباطات کم کاری خود در زمینه اینترنت را به گردن صدا و سیما می‌اندازد تا مردم نسبت به صدا و سیما بدبین شوند.

قاضی پور نماینده ارومیه تصریح کرد: مجلس قطعا باواگذاری فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مخالف است چرا که این فرکانس‌ها مورد نیاز رسانه ملی است تا در مقابل هجمه و یورش شبکه‌های معاند بتواند از نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

وی ادامه داد: در اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره شده است که صدا وسیما یک سازمان حاکمیتی است تا لطمه‌ای به نظام وارد نشود و گرفتن فرکانس‌ها از صداوسیما خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز صداوسیما گفت: واگذاری این فرکانس‌های صداوسیما به مخابرات در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفت و رأی نیاورد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه بحث فرکانس‌ها باید به صورت کامل تبین شود از صداوسیما خواست اطلاع رسانی دقیق و فنی در این خصوص انجام گیرد تا افکار عمومی در این مورد آگاه شوند.

محسن کوهکن ریزی عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز گفت: موضوع واگذاری فرکانس‌های صداوسیما چندین بار در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد و حداقل ۳ سال این بحث مطرح بوده است ولیکن نمایندگان مجلس برای واگذاری فرکانس‌ها به وزارت ارتباطات قانع نشدند.

وی افزود: وزارت ارتباطات می‌خواهد این فرکانس‌ها را تصاحب کند در حالی که در این شرایط حساس وزیر ارتباطات نباید یکطرفه صحبت کند.

نماینده لنجان تصریح کرد: وزارت ارتباطات تلاش کرد از طریق یک مصوبه این فرکانس‌ها را در اختیار بگیرند، ولی نتوانستند و حالا جوسازی‌هایی را علیه صدا و سیما انجام دادند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد