برنامه 10 ساله آمریکا برای حضور نظامی در عراق


برنامه 10 ساله آمریکا برای حضور نظامی در عراق

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «صفاء الاعسم»، کارشناس نظامی عراقی با بیان اینکه دولت جدید و فعلی عراق نتوانسته است اقدامات آمریکا را محدود کند، از وجود برنامه‌های ارتش آمریکا برای نگه داشتن نیروهای خود در 6 پایگاه برای مدت بیش از 10 سال آینده بدون توجه به تشکیل دولت جدید پرده برداشت. وی در گفت‌و‌گو با المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی از...

برنامه 10 ساله آمریکا برای حضور نظامی در عراق
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «صفاء الاعسم»، کارشناس نظامی عراقی با بیان اینکه دولت جدید و فعلی عراق نتوانسته است اقدامات آمریکا را محدود کند، از وجود برنامه‌های ارتش آمریکا برای نگه داشتن نیروهای خود در ۶ پایگاه برای مدت بیش از ۱۰ سال آینده بدون توجه به تشکیل دولت جدید پرده برداشت.

وی در گفت‌و‌گو با المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های کوچک نظامی عقب‌نشینی کردند و حضور آنها را در پایگاه‌های اصلی خود متمرکز کردند، این بدان معنی است که خروج واقعی این نیروها از عراق در واقع اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال ایجاد دو پایگاه جدید در مرحله بعدی هستند، افزود: نیروهای آمریکایی در حال حاضر از طریق چهار پایگاه نظامی فعالیت می‌کنند.

وی توضیح داد: طرف آمریکایی کنترل کامل فضای هوایی عراق را در دست دارد و دولت فعلی نتوانسته است عقب‌نشینی این نیروها را عملی کند، زیرا آمریکا قصد دارد بیش از ۱۰ سال دیگر نیروهای خود را در عراق نگه دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس