طرز تهیه شیرینی مشهدی یا آلمانی


طرز تهیه شیرینی مشهدی یا آلمانی

“شیرینی مشهدی” را بسیاری از ما‌ها بخاطر آن مربای خوشمزه وسطش دوست داریم که خوشمزگی کامل این شیرینی به همین نکته آن می‌باشد.

طرز تهیه شیرینی مشهدی یا آلمانی
کره یا روغن جامد ۱۰۰ گرم
پودر قند نصف پیمانه
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شهد یا عسل ۱ قاشق مربا خوری
شیر یا آب ولرم یک قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری
آرد ۱ و نیم پیمانه

مواد لازم برای تزیین شیرینی مشهدی

شکلات شیری و کاکائویی ذوب شده برای تزیین
مارمالاد و ژله مغزی به میزان لازم
پودر پسته به میزان دلخواه
پودر نارگیل به میزان دلخواه

طرز تهیه شیرینی مشهدی

ابتدا کره یا روغن جامد را آب میکنیم البته نه اینکه گرم باشند و به همراه پودر قند و وانیل به مدت ۲ دقیقه با هم مزن هم میزنیم تا کرم نگ شود.

بعد یک عدد زرده تخم مرغ را هم به آن اضافه میکنیم و دو دقیقه دیگر هم با همزن هم میزنیم سپس یک قاشق عسل یا شهد را به همراه آب یا شیر ولرم به بقیه مخلوط اضافه میکنیم و مقداری دیگر هم میزنیم و بعد پودر کاکائو را اضافه و با همزن هم میزنیم. در آخر هم آرد را کم کم اضافه کرده و با قاشق هم برنید. تا خمیر در ظرف جمع شود.

خمیر احتیاج به ورز دادن ندارد و اگر زیاد هم بزنید به روغن میفتد که مناسب نیست. خمیر آماده شده را داخل نایلون گذاشته و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.. بعد از نیم ساعت خمیر آماده شده را در داخل نایلون به ضخامت نیم سانت پهن و صاف کنید تا کاملا تمام قسمت‌های آن یکدست شود.

بعد با قالب‌های مختلف و یا گرد آن‌ها را قالب بزنید. کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و شیرینی‌ها را با کمی فاصله می‌چینیم. وسط نصف شیرینی‌های قالب زده را هم با پشت سر ماسوله گرد خالی میکنیم؛ و شیرینی‌ها را با دمای فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه میپزیم و پس از سرد شدن شکلات شیری و کاکایویی را به صورت جدا گانه به روش بن ماری ذوب کنید و با ماسوله روی شیرینی‌هایی که وسطشان خالی شده تزیین میکنیم و به همین ترتیب هر تعدادی که دوست دارید با شکلات، بادام، پودر پسته و پودر نارگیل تزیین کنید.

وسط شیرینی‌های ساده و خالی نشده مقداری مارمالاد یا ژله مغزی میریزیم شیرینی‌های ساده را در زیر و شیرینی حفره دار تزیین شده را روی قسمت زیری قرار دهید تا شیرینی‌ها جفت شوند. شیرینی‌های مشهدی آماده سرو در ظرف مورد نظر هستند.
منبع:نمناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی