به گزارش شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی گفت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان‌وبلوچستان براساس برنامه‌های تعریف‌شده این شرکت و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توان شرکت‌های ایرانی، افزون بر تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه اشتغال‌زایی نیروهای داخلی را نیز فراهم کرده است. وی ادامه داد: براساس برنامه‌های تعریف‌شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، خط انتقال گاز زاهدان- دوراهی دشتک - زابل، به طول ۲۱۸ کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار-کنارک به طول ۳۲۶ کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر-پالیزان-خاش به طول ۱۴۶ کیلومتر و خط انتقال خاش- میرجاوه به طول ۱۰۹ کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های عملیاتی گازرسانی در استان سیستان‌وبلوچستان هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به اجرای خط لوله ایرانشهر-چابهار-کنارک، این پروژه به چهار قطعه تقسیم و هر قطعه جداگانه پیمان‌سپاری شده و درحال انجام است، افزود: این درحالی است که ۲۰۱ کیلومتر از این خط لوله به قطر ۵۶ اینچ و ۱۲۵ کیلومتر دیگر در قطرهای ۱۶ تا ۴۲ اینچ است. به گفته صلواتی، با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های اجرای خطوط انتقال گاز، خوراک پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و بخش خانگی این استان با گاز طبیعی تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای عملیات پروژه‌های خطوط انتقال گاز بین شهری (فشار قوی) مطابق استانداردهای مشخص شده توسط شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان گفت: تمامی موارد طراحی، حفر کانال و عبور از تقاطع‌ها و موانع، تامین تجهیزات، جوشکاری، عایق‌کاری، ریسه کردن، لوله‌گذاری، نصب شیرآلات و اتصالات، سیستم حفاظت از زنگ، عملیات ساختمانی و آزمایش خطوط انتقال گاز در اجرای پروژه‌ها توسط مشاوران، پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می‌شود که نشان‌دهنده دانش فنی و تعهد و تخصص دست‌اندرکاران صنعت گاز در ایران اسلامی است.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند