کفتار، پسر بچه‌ای را در روستای دره باد مرودشت زخمی کرد


پسر بچه‌ای از اعضای یک خانواده که در ارتفاعات روستای دره باد شهرستان مرودشت مشغول تفریح بود با حمله یک کفتار وحشی آسیب سطحی دید و زخمی شد.

کفتار، پسر بچه‌ای را در روستای دره باد مرودشت زخمی کرد
به گزارش سرویس صدای فارس، پایگاه خبری صدای ایران، به نقل از خبرگزاری ایرنا استان فارس: ابوالحسن کشاورز؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت روز دوشنبه اعلام کرد : با بررسی های به عمل آمده توسط یگان حفاظت محیط زیست استان فارس و اداره حفاظت محیط زیست مرودشت مشخص گردید خانواده ای که در دامنه ارتفاعات منطقه مشغول تفریح بودند با حمله کفتار مواجه شدند و پدر و پسر خانواده به صورت سطحی زخمی شدند.





کشاورز افزود: با حضور مردم محلی و ایجاد فضای ملتهب، متاسفانه یکی از اهالی با اسلحه ساچمه زنی کفتار را از پای در آورد.





با توجه به اینکه رویکردهای دیگر از جمله شلیک تیر هوایی و ایجاد سر و صدا برای فراری دادن حیوان مناسب تر بود و در نظر گرفتن شرایط واقعه، فرد مسلح شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی موضوع در دست بررسی است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت همچنین گفت: در حوالی همین منطقه چوپانی نیز در چند روز گذشته مورد حمله خرس واقع شده بود و از ناحیه پا آسیب دید. یگان حفاطت محیط زیست از خانواده این چوپان دلجویی کرد ، در این حادثه صدمه جدی به این فرد وارد نشد و خرس نیز از منطقه متواری شده است.
این مقام مسوول تاکید کرد : حضور در طبیعت با احتمال مواجه شدن با حیوانات وحشی همراه است. از روستائیان و طبیعت گردان درخواست می شود از ورود به مناطق ناشناخته پرهیز کنند و در صورت مواجهه با حیوانات وحشی در مسیر پیاده روی با ایجاد سر و صدا به متواری کردن جانوران وحشی کمک و همچنین از تحریک حیوانات خودداری کنند.
شهرستان مرودشت در فاصله ۵۲ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.






پ/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه