استفاده از داروی ضد مالاریا برای پیشگیری از کرونا اشتباه است


استفاده از داروی ضد مالاریا برای پیشگیری از کرونا اشتباه است

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی، گفت: استفاده از داروی ضد مالاریا برای پیشگیری از کرونا به شدت غلط است.

سیمین خیاط زاده در گفت و گو با ایسنا در خصوص مصرف خود سرانه داروی ضد مالاریا توسط برخی افراد به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: مگر دارویی مانند داروی ضد مالاریا را که دارای عوارض شدیدی است، چند ماه می‌توان مصرف کرد؟، حتی اگر به توصیه پزشکان نیز عمل نکنند، با جست و جوی ساده با گوشی موبایل هم می‌توانند به عوارض‌های این دارو پی ببرند.

وی، افزود: در معرض خطر قرار خودمان با یک داروی عارضه دار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیگر، اصلا کار درستی نیست، به خصوص که پیشگیری از کرونا با داروی ضد مالاریا هیچ پایه علمی ندارد.

وی، تاکید کرد: انتخاب و عمل به راه‌ها و توصیه‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و تاکسی‌ها بسیار آسانتر و کم ضررتر از مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری از کرونا بوده و می‌توانیم در خانه بمانیم و تنها در موارد ضروری و داشتن کار از خانه خارج شویم و مواجهه کم‌تری با آلودگی‌های احتمالی داشته باشیم.

خیاط زاده با اشاره به استفاده از داروی ضد مالاریا یا کلروکین (هیدروکسی کلروکین) در برخی موارد درمانی کرونا، گفت: این دارو نیز به عنوان داروی کمکی در برخی موارد استفاده می‎شود، اما اثر درمانی 100 درصدی آن هنوز ثابت نشده است و اثبات آن طول می‌کشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استفاده معقول از داروهای تقویت کننده مانند ویتامین‌ها ایرادی ندارد، اظهار کرد: نگرانی ما از مصرف بیش از حد داروهای تقویت کننده است، برخی از ویتامین‌ها که محلول در چربی هستند، مسمومیت زا بوده و به دلیل دفع نشدن از طریق کلیه، ایجاد مشکل و عوارض می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر