بارندگی در خراسان جنوبی باعث روان آب و آبگرفتگی شد


بارندگی در خراسان جنوبی باعث روان آب و آبگرفتگی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شدت بارش‌های رگباری در 48 ساعت گذشته باعث وقوع روان آب در 11 شهرستان استان شده و آبگرفتگی معابر عمومی را در برخی نقاط به دنبال داشته است.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی نیز دچار خسارت شده‌اند اما جزئیات بیشتر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در تعداد زیادی از آبنماهای استان آب جاری شده است گفت: بارندگی‌ها سبب تخریب جاده‌ها نشده اما برخی محورها تا ساعات آینده به علت عبور رودخانه‌های فصلی مسدود خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: محور سه قلعه به بیرجند و سه راهی روم به سرایان در حال حاضر به علت عبور رودخانه فصلی بسته شده و ریزش کوه در بند امیرشاه بیرجند هم این مسیر را مسدود کرده است.

وی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های رگباری در ۴۸ ساعت گذشته ۳۱۱ گرفتار در سیلاب استان توسط گروه‌های امدادی و عملیاتی در سراسر استان امدادرسانی شده‌اند.

میرجلیلی افزود: بارش شدید باران در اکثر نقاط استان بیش از ۲۰ میلیمتر بوده و در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، قاینات، بیرجند، خوسف و طبس بارندگی‌ها قابل توجه است.

وی همچنین از ورود موج بارشی شدید برای روز پنجشنبه در استان خبر داد و گفت: با توجه به اشباع شدن سطح خاک بدون شک شاهد وقوع سیلاب و روان آب در سطح استان خواهیم بود.

وی توصیه کرد: در این مدت مردم از مسافرت‌های درون و برون شهری و حضور در مناطق ییلاقی خودداری کنند و دامداران تا صبح شنبه اقدام به چرای دام در مراتع نکنند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی دیروز (دوشنبه) با صدور اخطاریه سطح قرمز (اقدام) اعلام کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی اوج بارش‌های استان طی ۴۸ ساعت آینده خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: فرمانداران شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، خوسف و زیرکوه با توجه به اخطاریه هواشناسی اوج بارش‌های استان طی ۴۸ ساعت آینده در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، خوسف و زیرکوه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با شدت بارش‌ها تا عصر امروز وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان پیش‌بینی می‌شود.

۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان جنوبی آماده باش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک