ظرفیت تولید روزانه 1000 لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده دست در شرکت‌های دانش بنیان رفسنجان


ظرفیت تولید روزانه 1000 لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده دست در شرکت‌های دانش بنیان رفسنجان

مدیر نظارت بر مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: شرکت‌های تولید کننده محلول و ژل ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل در رفسنجان با تأمین مواد، ظرفیت تولید 1000 لیتر انواع ژل و محلول ضد عفونی دست را دارند.

دکتر "علی دینی" صبح امروز ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو شرکت رفسنجانی به طور میانگین هر کدام روزانه دو هزار عدد ژل با گنجایش ۶۰ سی سی تا نیم لیتر و در مجموع حداکثر توانایی و ظرفیت، توانایی تولید ۷۵۰۰ عدد محلول ضد عفونی کننده دست را دارند که در سایزهای مختلف در شهرستان عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در خصوص کمبود مواد اولیه ضدعفونی و محلول‌های دست با ترکیب الکل اتانول در اوائل شیوع بیماری ویروسی کووید ۱۹ به وجود آمد، شرکتهای دانش بنیان دانشگاه‌های رفسنجان، آمادگی خود را در خصوص تولید مواد اولیه و محلولهای ضد عفونی کننده دست اعلام کردند.

دینی بیان کرد: با موافقت مسئولان اجرایی شهرستان و سیاست‌های ستاد پیشگیری از بیماری کرونای شهرستان، واحدهای تولید محلولهای ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل در شهرستان راه‌اندازی شدند که تصمیم گرفته شد که این واحدها تحت نظارت اداره صمت و معاونت غذا و دارو فعالیت کنند.

مدیر نظارت بر مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه محلول الکلی این واحدهای تولیدی از نظر نوع و میزان الکل پایش می شوند، افزود: الکلهای اتانول کارگاهها، تحویل دو شرکت دانش بنیان دانشگاهی آداس کربن(دانشگاه ولی عصر) و زیست فناور روناک(با همکاری کیا سم) می شود و این دو شرکت، ژل ضدعفونی کننده دست تولید می کنند که محصولات این دو شرکت نمونه برداری و مورد آزمایش قرار می گیرد.

دینی گفت: دو شرکت رفسنجانی به طور میانگین روزانه هر کدام ۲۰۰ تا ۶۰۰ لیتر محلول و ژل در حجم های ۶۰ سی سی تا نیم لیتر و در مجموع براساس نیاز شهرستان قادرند تا تعداد ۷۵۰۰ عدد از این محصولات را در سایزهای مختلف تولید کنند که بایستی در شهرستان عرضه شوند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه تولید و توزیع الکل به عنوان مواد تحت کنترل زیر نظر مدیریت دارو است، اطلاعات دقیق را می توان از این مدیریت کسب کرد. اما به نظر می رسد خوشبختانه با بحران کمبود الکل در شهرستان مواجه نخواهیم شد و با تدابیری که اندیشیده شده سعی می کنیم که محصولات باکیفیتی در اختیار مردم شریف رفسنجان و انار قرار گیرد.

مدیر اداره نظارت بر امور غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی رفسنجان تصریح کرد: بازرسی‌های مستمر و پایش بازار در این روزها بیش از گذشته انجام می گیرد. با توجه به تقاضای بازار متاسفانه محلول‌های ضدعفونی کننده دست تقلبی به وفور دیده می شوند و با بازرسی‌های مستمری که توسط سازمان غذا و دارو، اداره نظارت بر مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و کارشناسان اداره صمت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد، محصولات تقلبی شناسایی و جمع آوری می شوند تا خدای نکرده سلامت مردم را به خطر نیاندازند.

دینی خاطرنشان کرد: عرضه الکل فقط در داروخانه ها مجاز است و متاسفانه الکل‌های تقلبی توسط افراد سودجو عرضه می شود که اغلب دارای ناخالصی‌هایی مانند الکل متانول هستند که برای سلامت مصرف کننده مضر هستند.

وی با بیان اینکه سعی‌مان بر این است که در بازار، محلولها را مورد پایش قرار دهیم، افزود: توصیه ما به مردم این است که تنها از فروشگاههای معتبر و داروخانه ها محلول ضدعفونی کننده دست تهیه کنند.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی رفسنجان تصریح کرد: محصولات تولیدی رفسنجان از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار هستند.

دینی در پایان جدی گرفتن توصیه های بهداشتی را توسط مردم بسیار ضروری برشمرد و گفت: این نکته را باید در نظر گرفت که مردم بایستی نکات بهداشتی را رعایت کنند حتی المقدور از خانه مگر در موارد ضروری، خارج نشوند و در اجتماعات شرکت نکنند، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و مرتب دستهایشان را شستشو دهند و هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کرده و هر نیم ساعت یکبار از محلولها و ژلهای ضدعفونی کننده دست استفاده کنند تا انشالله از این بحران جهانی با کمترین هزینه خارج شویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...