مبارزه با سن غلات در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو همدان


مبارزه با سن غلات در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو همدان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان از مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر در 4275 هکتار از اراضی گندم و جو استان همدان خبر داد و گفت: تا روز گذشته در 2828 هکتار از اراضی گندم استان همدان عملیات مبارزه با سن صورت گرفت.

شهرام پیشه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مبارزه با سن مادر از تاریخ ۱۶ فروردین از شهرستان نهاوند آغاز شده است،اظهار کرد: تا روز گذشته ۱۴۱۰ هکتار از اراضی گندم آبی و ۱۴۱۸ هکتار از اراضی گندم دیم استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات را انجام دادند.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۹۳ هکتار از مزارع جو آبی و ۹۵۴ هکتار جو دیم، در مجموع در ۱۴۴۷ هکتار از اراضی جو استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

پیشه‌ور از کشاورزان استان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی در شهرستان ها برای مبارزه بهتر و کامل تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان بهره‌مند شده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات لازم را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه کنند، افزود: بهره‌برداران توجه داشته باشند که قبل از انجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم کرده و از انجام عملیات سمپاشی در هنگام بارش و وزش باد خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان یادآور شد:‌ در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستائیان به شدت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط