پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!


پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

نیسان GT-R به حدی قدیمی است که وقتی در سال 2008 معرفی شد مک لارن با آن چیزی که الان هست فرسنگ‌ها فاصله داشت! این روزها مک لارن دو جایگزین عالی برای سوپرکار نیسان یعنی 570S و 720S را به همراه طیف وسیعی از هایپرکارها و گرندتوررها عرضه می‌کند؛ اما GT-R طی این سال‌ها به … The post پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر! appeared first on مجله...

نیسان GT-R به حدی قدیمی است که وقتی در سال 2008 معرفی شد مک لارن با آن چیزی که الان هست فرسنگ‌ها فاصله داشت! این روزها مک لارن دو جایگزین عالی برای سوپرکار نیسان یعنی 570S و 720S را به همراه طیف وسیعی از هایپرکارها و گرندتوررها عرضه می‌کند؛ اما GT-R طی این سال‌ها به ندرت بهبود یافته است.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

اما نیسان GT-R هنوز هم فاکتورهای دوست‌داشتنی زیادی داشته و این موضوع درباره نسخه پیست محور نیسمو که آن را تست کرده‌ایم بسیار صدق می‌کند. این خودرو بیش از 6 سال پیش معرفی شده و از قدرت بیشتر، آئرودینامیک بهتر و کابینی مدرن‌تر سود می‌برد. علیرغم سن بالایی که نیسمو دارد پرفورمنس این خودرو قابل‌توجه می‌باشد.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

ما مشکل چندانی در توانایی‌های نیسمو ندیده‌ایم اما قیمت آن بسیار جای بحث دارد. این خودرو قیمت 149 هزار دلاری داشته و پس از گذشت 6 سال و اندکی به‌روزرسانی قیمتش به 210 هزار دلار رسیده است! با این پول شما می‌توانید خودروهای زیادی بخرید و تنها زمانی GT-R نیسمو را انتخاب خواهید کرد که واقعاً دوستدار چیزهای نوستالژیک باشید!

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

نیسمو برای سال 2020 تغییرات بصری چندانی نداشته است. از جمله به‌روزرسانی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به کاپوت فیبر کربنی جدید، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و… همین! ورودی‌های هوای بزرگ‌تر باعث می‌شوند ترمزهای برمبوی کربن سرامیکی بهتر خنک شوند و کاپوت نیز از مدل سال پیش به این خودرو راه یافته و چند کیلویی از وزن خودرو کاسته است. GT-R نیسمو با وزن 1753 کیلوگرمی سبک‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

اگرچه وجود ورودی‌های هوا، قطعات فیبر کربنی و ترمزهای گیراتر باعث شده‌اند نیسمو خودرویی برای پیست باشد اما از طرف دیگر اصلاً مناسب جاده‌های عمومی نیست. بال فیبر کربنی بزرگ باعث شده پنجره عقب تقریباً بی‌فایده باشد هرچند یک دوربین خوب برای دیدن عقب وجود دارد. دیفیوزرها و رکاب‌های جانبی نیز باعث می‌شوند عبور از دست‌اندازها و سرعت‌گیرها به یک کابوس تبدیل شود. با اینکه ارتفاع GT-R به اندازه برخی سوپرکارها به زمین نزدیک نیست اما به‌هرحال کف خودرو به پارکینگ‌ها گیر خواهد کرد. حداقل خوبی نیسمو این است که با توجه به ویژگی‌های خود قابل‌شناسایی بوده و نمی‌توان آن را در جاده نادیده گرفت.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

سوپرکار نیسان از نظر کابین هم خیلی مدرن نیست. در سال 2016 به‌روزرسانی این خودرو باعث بهبود ارگونومی و اضافه شدن صفحه لمسی 8 اینچی و اپل کارپلی به کابین شد اما برخی ویژگی‌ها بر عمر بالای 10 سال این خودرو تأکید دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پشت آمپرهای آنالوگ با زمینه نارنجی اشاره کرد. دکمه‌ها نیز ارزان و از مد افتاده به نظر می‌رسند و خبری از ویژگی‌های ایمنی فعال نیست. تنها چیزی که به‌صورت استاندارد وجود داشته و الزام قانونی دارد دوربین دنده‌عقب است.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

اما وقتی خودرو به راه بیفتد تمامی این موارد را فراموش خواهید کرد. حتی پس از گذشت یک دهه نیز GT-R شما را در صندلی‌های ریکارو می‌فشارد. این خودرو به اندازه 720S وحشی نیست اما فوق‌العاده سریع است. پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی نیسمو به توربوهای بزرگ‌تر مدل مسابقه‌ای GT3 مجهز شده و حالا قدرت 600 اسبی و گشتاور 652 نیوتون متری تولید می‌کند. به این ترتیب قدرت این خودرو نسبت به مدل استاندارد 35 اسب بخار بیشتر شده است.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

اگر از سیستم لانچ کنترل استفاده کنید شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.9 ثانیه‌ای را ثبت خواهید کرد. البته ما روش سنتی‌تر پدال گاز را انتخاب کرده و اگرچه توربوهای جدید از مدل مسابقه‌ای گرفته شده‌اند اما تا دور زیر 3 هزار تقریباً خبری از پاسخ نیست. اینجاست که بخش اعظم سن بالای GT-R به چشم می‌آید.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

اما زمانی که خودرو به راه افتاد پاسخ قابل‌توجهی را خواهید دید. پس از دور 3 هزار همان چیزی می‌شود که انتظارش را داریم. دقیقاً 600 اسب بخار پیشرانه از طریق لاستیک‌های SP اسپورت مکس دانلوپ به کف جاده منتقل می‌شود. اگرچه صدای تولیدی پیشرانه ترکیبی از صدای برگ روب و سوت می‌باشد اما فشاری که به‌صورت و شانه‌های شما وارد می‌شود باعث خواهد شد این صداها را از یاد ببرید.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

گیربکس خودرو همان نسخه 6 سرعته دوکلاچه پیشین بوده و تنها برخی بازنگری‌ها برای تعویض‌های سریع‌تر را داشته است؛ و بله گیربکس هم سریع است. حتی بدون استفاده از پدال‌ها نیز تعویض‌های عالی‌ای را شاهد خواهید بود. در حالت R همه‌چیز خشن‌تر می‌شود.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

GT-R نیسمو در پیچ‌ها سرعت استثنایی داشته و فرمان سبک آن باعث می‌شود گودزیلا در برابر برخی هم‌کلاسی‌های مدرن‌تر قد علم کند. نیسان سیستم تعلیق این سوپرکار را کمی سفت تر کرده است. دامپرها 20 درصد سفت تر شده ولی تأثیر منفی روی چابکی خودرو دیده نمی‌شود. در واقع حتی پس از گذشت 10 سال GT-R نیسمو یک هیولای قاطع است.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

اینجا نمی‌توان شوخی کرد! نیسان GT-R نیسمو 210740 دلار قیمت می‌خورد. این قیمتی گزاف برای خودرویی است که تنها چند کیلوگرم سبک‌تر و چند اسب بخار قوی‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد. GT-R پریمیوم استاندارد بهای 113540 دلاری داشته و در مقابل این نیسموست که خودرویی گران‌تر و از مد افتاده به ویژه در برابر سیلی از گزینه‌های مدرن و مناسب‌تر به نظر می‌رسد؛ اما نیسمو چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد که باعث می‌شود این خودرو را از لیست خرید حذف نکنیم.

پشت فرمان نیسان GT-R نیسمو 2020، هیولای پیر!

GT-R نیسمو عصیان گر به نظر می‌رسد. زیبا نه، عصیان گر! این خودرو وقتی سرعت گرفت به شدت جذاب می‌شود و راحتی بالایی هم داشته و می‌تواند پیچ‌ها را به ‌راحتی طی کند. کابین خودرو مدرن نیست و صدای تولیدی اگزوز هم چندان جالب به نظر نمی‌رسد اما حس رانندگی‌ای که در GT-R نیسمو تجربه خواهید کرد بسیار خاص است. حالا تصمیم با شماست که آیا این “حس” ارزش قیمت بالا را دارد یا خیر…

مشخصات نیسان GT-R نیسمو 2020

پیشرانه: 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: 600 اسب بخار/652 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 2.9 ثانیه حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت ترکیبی: 14.8 لیتر در هر صد کیلومتر قیمت پایه: 210740 دلار قیمت مدل تست شده: 212960 دلار
[دانلود ویدئو]
منبع
motor1
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه