وضع بحرانی خانه‌های سالمندان در فرانسه


وضع بحرانی خانه‌های سالمندان در فرانسه

یک رسانه اجتماعی وابسته به شبکه الجزیره گزارشی پخش کرد که از وضع بحرانی خانه‌های سالمندان در فرانسه از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ آخرین خبر‌ها از شیوع ویروس کرونا در فرانسه به این شرح است:
گزارش تکان دهنده از وضع فوت شدگان در خانه‌های سالمندان در فرانسه
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، یک رسانه اجتماعی وابسته به شبکه الجزیره گزارشی پخش کرد که از وضع بحرانی و دردناک خانه‌های سالمندان در فرانسه از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهد.
در این گزارش یک نفر از کادر مراقبت خانه سالمندان نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد:
- وضع کنونی به گونه‌ای است که شرکت‌های عمومی در پاریس که مسئولیت ارسال تابوت، حمل جسد و برگزاری مراسم تدفین را بر عهده دارند، اشباع شده اند و شرکت‌های خصوصی نیز از حد اشباع فراتر رفته اند؛ تا جایی که اجساد بر زمین مانده اند. در خانه‌های سالمندان، اجسادی هست که سه تا چهار روز است بر زمین مانده است. برخی از اجساد فوت شدگان در اتاق هایشان در حال تجزیه شدن است. تردید‌هایی در مورد اتانازی (مرگ خودخواسته) وجود دارد. افراد مسن هم به حال خود رها شده اند. بیماری کووید-۱۹ موجب هرج و مرج در خانه‌های سالمندان شده است.
- کادر مراقبت از سالمندی می‌پرسد: آیا در این طبقه کسی هست که شما را دیده باشد؟ وی پاسخ داد: به حال خود رها شده ام.
- چنین چیزی شوک آور است. بوی بد اجساد از لای درب‌ها و دیوار‌ها به بیرون نشت می‌کند. آیا اکنون نباید سرویس‌های خدماتی بیایند و اجساد را ضدعفونی کنند؟ این است وضع خانه‌های سالمندان در پاریس. از زمان شیوع ویروس کرونا در فرانسه، بیش از ۵۳۰۰ نفر در خانه‌های سالمندان جان باخته اند. در منطقه او-رَن (Haut-Rhin) مرگ و میر بیش از اندازه یعنی ۲۳۲ درصدی و در پاریس مرگ و میر ۱۱۹ درصدی مشاهده می‌شود. در برابر این "کشتار"، بسیاری از خانواده‌ها تصمیم گرفتند در خصوص قتل غیرعمد و عدم کمک رسانی به افرادی که در خطر هستند، شکایت کنند.
- خانواده‌هایی هستند که صبح با ما تماس می‌گیرند و ما می‌گوییم همه چیز خوب است. اما شب عضو خانواده آن‌ها می‌میرد؛ بنابراین ما لزوماً حتی زمان هم نداریم که به آن‌ها خبر دهیم؛ چرا که دائم در حال رفت و آمد هستیم. کادر مراقبت از کمبود تجهیزات پزشکی انتقاد و وقت خود را تنها برای موارد مبتلا به کووید-۱۹ صرف می‌کنند؛ بنابراین آسیب شناسی دیگران را کنار گذاشته اند. به عنوان مثال افرادی که نارسایی قلبی دارند، به حال خود رها شده اند.
- کمبود نیرو به شدت احساس می‌شود. گاهی اوقات برای کل یک طبقه فقط یک نیروی مراقبتی داریم. بار‌ها شده که با کمبود دارو رو به رو شده ایم. به همین علت بار‌ها مجبور شدیم در مورد افرادی که قرار است بمیرند یا محکوم به مرگ هستند، اقدام به اتانازی کنیم؛ چرا که بیمارستان دانشگاهی سالپتریر (Salpêtrière) آن‌ها را پذیرش نمی‌کند و این افراد در واقع در خانه سالمندان جان خود را از دست می‌دهند.
- بنا بر اعلام اتحادیه ملی مؤسسات و اقامتگاه‌های خصوصی سالمندان فرانسه، یک میلیون تست برای غربالگری افراد سالمند و کادر مراقبت در خانه‌های سالمندان کشور لازم است. در خانه سالمندان مولوز (Mulhouse) یکی از دستیاران کادر مراقبت که ۴۸ سال داشت، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.
- من نیز مانند اغلب همکارانم از همان آغاز شیوع کرونا می‌توانستم درخواست کناره گیری از کار کنم، اما این کار را نکردم. اگر قانون چنین چیزی را پیش بینی کرده است پس چه کسی قرار است به افراد سالمند رسیدگی کند؟ آن‌هایی که به صورت موقت کار می‌کنند؟ چنین کسانی وجود ندارند.
فرانسه/ جشنواره فیلم کن در سال جاری در شکلی اصلی خود برگزار نخواهد شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن، این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری «به شکل اصلی خود» برگزار نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر