سفر خلیل‌زاد به پاکستان، رایزنی درباره افغانستان در دستورکار


سفر خلیل‌زاد به پاکستان، رایزنی درباره افغانستان در دستورکار

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به همراه فرمانده آمریکایی نظامیان خارجی روز سه‌شنبه و در جریان سفر از پیش اعلام نشده در پاکستان با فرمانده ارتش این کشور درخصوص تحولات امنیتی منطقه از جمله فرآیند صلح افغانستان رایزنی کرد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از بیانیه‌های جداگانه روابط عمومی ارتش این کشور و سفارت آمریکا در اسلام‌آباد، اعلام کردند: "زلمای خلیل‌زاد" و ژنرال "اسکات میلر" فرمانده آمریکایی نظامیان خارجی در افغانستان در شهر راولپندی با ژنرال "قمر جاوید باجوا" فرمانده ارتش پاکستان دیدار کردند.

براساس این گزارش، طرفین درباره موضوعات مورد علاقه، تحولات امنیتی منطقه به ویژه اوضاع افغانستان، فرآیند صلح و مساله پناهجویان افغان بحث و تبادل نظر کردند.

فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد که به رغم بروز مسائلی چون شیوع ویروس کرونا نباید اجازه دهیم تا تلاش‌های سخت طرف‌ها برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح افغانستان و پایداری صلح و ثبات تحت تاثیر قرار بگیرد.

ژنرال باجوا مقامات سیاسی و نظامی آمریکا را در جریان اقدامات پاکستان برای تقویت صلح منطقه‌ای و همچنین درخواست نخست وزیر پاکستان از جامعه‌ بین‌الملل برای کمک به کشورهای درحال توسعه در برابر پدیده همه‌گیر کرونا، قرار داد.

منابع خبری پاکستان اعلام کردند: سفر غیرمنتظره خلیل‌زاد به همراه ژنرال آمریکایی به پاکستان در ادامه تلاش‌ها برای یافتن راه حل سیاسی جهت رسیدگی به بحران افغانستان انجام شد.

خلیل‌زاد درباره آنچه که که تلاش‌های آمریکا برای صلح پایدار در افغانستان خواند، رایزنی کرد و سفارت آمریکا نیز در بیانیه خود مدعی شد که رهبران نظامی پاکستان بر تداوم حمایت‌ها از اقدامات واشنگتن درخصوص افغانستان تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !