نجمه خدمتی: کرونا به اندازه جنگ جهانی روی ورزش تأثیر گذاشت؛ با تعویق المپیک همه چیز صفر شد


تهران (پانا) - تیرانداز المپیکی ایران معتقد است با تعویق المپیک توکیو و جام جهانی تیراندازی، شرایط برای تیم ملی ایران و تیراندازهای المپیکی این تیم صفر شده و باید برنامه‌های آماده‌سازی دوباره آغاز شود.

 نجمه خدمتی: کرونا به اندازه جنگ جهانی روی ورزش تأثیر گذاشت؛ با تعویق المپیک  همه چیز صفر شد

تهران (پانا) - تیرانداز المپیکی ایران معتقد است با تعویق المپیک توکیو و جام جهانی تیراندازی، شرایط برای تیم ملی ایران و تیراندازهای المپیکی این تیم صفر شده و باید برنامه‌های آماده‌سازی دوباره آغاز شود.

نجمه خدمتی در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط این روزهای تیراندازی ایران با شیوع کرونا ویروس و ممنوع شدن تمرین تیم‌های ملی گفت: اواخر بهمن ماه سال گذشته بعد از مسابقات آزاد دانمارک قرار بود به مدت یک هفته استراحت داشته باشیم و هفتم اسفند به اردوی تیم ملی برویم تا آماده حضور در مسابقات جام جهانی هند شویم، اما به خاطر کرونا اردوی تیم ملی و جام جهانی لغو شد. به رغم تعطیل شدن اردوی تیم ملی و لغو جام جهانی، ما تمرینات‌مان را در خانه زیر نظر الهام هاشمی سرمربی تیم ملی به صورت آنلاین انجام می‌دهیم تا آمادگی جسمانی‌مان به طور کامل حفظ شود و برای مسابقات پیشرو پس از بهتر شدن اوضاع شیوع کرونا ویروس، در اوج آمادگی باشیم.

وی ادامه داد: حدود 10 روز می‌شود که به صورت یک روز در میان تمرینات را از سر گرفته‌ایم اما از آنجائیکه این ورزش را نمی‌توان در خانه به‌صورت کامل انجام داد و شلیک‌ها واقعی نیستند، برای تمرین حالت‌گیری و شلیک می‌کنیم بعد با دوربینی به نام اسکچ که بر روی سلاح نصب می‌شود، تمام جزییات شبیه‌سازی می‌شود و مسیر و اصابت گلوله فرضی بر روی لب تاب نمایش داده می‌شود. آخرین تیراندازی واقعی که من داشتم حدود دو ماه پیش بوده است. بنابراین میزان آمادگی در این ورزش را نمی‌توان دقیق برآورد کرد و مطمئناً این اتفاق بر میزان آمادگی ورزشکار تأثیر دارد.

بانوی المپیکی تیراندازی ایران درباره به تعویق افتادن المپیک 2020 توکیو و تأثیر این موضوع روی تیم ملی تیراندازی ایران گفت: به تعویق افتادن المپیک، نه می‌توان گفت به نفعمان بود نه می‌توان گفت به ضررمان است. المپیک رویداد بزرگی است و قبل از این تنها به خاطر جنگ‌های جهانی جابه‌جا شده بود اما کرونا در همان حد توانست قدرت‌نمایی کند و روی ورزش تأثیر گذاشت. چون هرگز کسی فکرش را هم نمی‌کرد این اتفاق بیافتد و المپیک در تاریخ از پیش اعلام شده برگزار نشود.

وی افزود: تمام ورزشکارها روزهای افت و اوج آمادگی جسمانی دارند. ما طبق برنامه‌ریزی نزدیک به اوج بودیم و حالا با این تعویق، گویی همه چیز صفر شده است و ما باید تا سال آینده صبر کنیم، این موضوعی است که کار ورزشکار و مربی را سخت می‌کند. البته از طرفی تعویق المپیک می‌تواند به ما کمک کند تا قوی‌تر شویم و با خیالی آسوده‌تر به مسابقات اعزام شویم.

خدمتی در ادامه درباره مشکل فشنگ در تیم ملی گفت: از سال 90 که من وارد تیم ملی شدم این مشکل بود، الآن هم هست و خواهد بود! من به عنوان یه ورزشکار فقط ماشه را می‌کشم و در این موارد دخالتی نمی‌کنم، اما می‌دانم در کشور تولید فشنگ نداریم و با توجه به تحریم‌ها، قیمت بالا، وزن بالای فشنگ و لزوم داشتن مجوز‌های خاص نمی‌توانیم به راحتی آن را وارد کنیم. اما برای جبران این موضوع ما نسبت به باقی رشته‌های ورزشی، بیشتر به اردوهای برون‌مرزی ازجمله کشور آلمان که مهد تیراندازی هست می‌رویم.

نماینده ایران در المپیک توکیو در پایان درباره برنامه‌های آینده تیم ملی گفت: ما سه مسابقه جهانی داشتیم، مسابقات جام جهانی مونیخ، مسابقات هند و یک تست آزمایشی توکیو که برای المپیک بود که همه لغو شد و تا خرداد هیچ مسابقه‌ای نداریم و از بعد از آن را هم خبری ندارم. در واقع این چند ماه برای ما مثل یک ایست می‌ماند. ولی صبر می‌کنیم و بعد از مرتفع شدن این بیماری کار را با سلامت و قدرت ادامه خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی