قرارگاه مواسات و همدلی در 1000 مسجد راه‌اندازی می‌شود


قرارگاه مواسات و همدلی در 1000 مسجد راه‌اندازی می‌شود

ولیئی با اشاره به تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی در یک هزار مسجد گفت: این قرارگاه‌ها از عید نیمه شعبان تا عید سعید فطر به منظور حمایت از نیازمندان و محرومان فعالیت می‌کنند.

«محسن ولیئی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد وکانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به راه اندازی «قرارگاه مواسات و همدلی» در یک هزار مسجد استان تهران، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، در آستانه ماه مبارک رمضان این قرارگاه را از عید نیمه شعبان تا عید سعید فطر به منظور حمایت از نیازمندان و محرومین فعال کرده ایم.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری نشست با حضور ائمه جمعه استان تهران و مدیران نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای کمک‌رسانی به محرومان، نیازمندان و تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی در شهرستان های استان تهران، تصریح کرد: مسئولیت قرارگاه مواسات و همدلی در شهرستان ها به ائمه جمعه سپرده شده است و مقرر شد که ائمه جماعات مساجد نیز در این راستا با آنها همکاری کنند.

ولیئی تاکید کرد: در رزمایش مواسات و همدلی دستگاه ها و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزستی و هلال احمر و نیروهای جهادی و اصناف نیز مشارکت دارند. در همین زمینه اصناف موظف هستند که بخش های مرتبط به اصناف همچون باربری ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند، را حمایت کنند و بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در این زمینه به افراد تحت پوشش خود کمک کنند.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: همچنین مقرر شد، جمعیت هلال احمر نیز برای 24 هزار بیمار خاص که تحت پوشش دارند، حمایت های لازم انجام دهند و در محلات نیز مساجد و گروه های جهادی محرومان را تحت پوشش قرار دهند.

وی اضافه کرد: پویشی نیز تحت عنوان «نذر قربانی» در مساجد با محوریت ائمه جماعات راه اندازی و مقرر شده است هر مسجد حداقل یک قربانی برای توزیع در میان نیازمندان با کمک‌های مردمی انجام دهد.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از مردم دچار مشکلات اقتصادی شدند و شاهد تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شدیم، به همین جهت با راه اندازی قرارگاه های مواسات و همدلی سعی کردیم، بخشی از نیازهای معیشتی این اقشار را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندانی که تمایل به مشارکت در این امر خیر دارند می توانند کمک های خود را به شماره حساب 4900390054 و کد شناسه ۱۰۷۶۲ به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۱۴۰۲۵۴۲ و کد شناسه ۱۰۷۶۲ واریز کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!