23 اسب سردار آزمون چقدر می ارزند؟ 10 میلیارد تومان!


23 اسب سردار آزمون چقدر می ارزند؟ 10 میلیارد تومان!

سردار آزمون حدود 23 اسب دارد که تقریبا 10 میلیارد تومان ارزش دارند

سردار آزمون حدود 23 اسب دارد که تقریبا 10 میلیارد تومان ارزش دارند

تفریح خاص سردار آزمون؛ اصطبل 10 میلیاردی

بخشهای مهم گزارش روزنامه ایران‌ورزشی درباره علاقه سردار آزمون به اسب و سوارکاری را برایتان انتخاب کردیم:

* سریک شاید معروف‌ترین اسب سردار باشد که چند سال قبل نامش سر زبان‌ها افتاد. سریک اسبی از نژاد «تروبرد» است که مختص کورس هستند و بیشتر به خاطر استفاده‌شان در مسابقات سوارکاری شناخته شده‌اند. تروبرد نژادی خونگرم است که به جسارت، سرعت و چابکی شهرت دارد. سریک در حال حاضر به عنوان یکی از پرافتخارترین اسب‌های ایرانی محسوب می‌شود.


* بعد از تعطیلات نوروز 99 بود که سردار آزمون در زمینه اسب و اسبدوانی بار دیگر خبرساز شد. مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ روسیه، ۱۹ فروردین ماه در حراج اسب‌های ۱۸ ماهه استرالیا اقدام به خرید یکی از بهترین پسران فرانکل کرد. قیمت این کره اسب در استرالیا ۵۰۰ هزار دلار (۳۰۹ هزار دلار آمریکا) است و قرار شد پس از این با مالکیت آزمون در کورس‌های استرالیا شرکت کند. سردار همچنین با خرید این اسب نیم میلیون دلاری در استرالیا رکورد خرید گران‌ترین اسب‌های تروبرد نزد ایرانیان را شکست.


* آزمون با خرید اسب استرالیایی که نامش را سرلیک گذاشته، وارد کورس اسبدوانی ملبورن خواهد شد. او از حیث قیمت، یک رکورد به جا گذاشته و اسبی خریده که حدود 5 میلیارد می‌ارزد.


* شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید سردار آزمون در تمام این سال‌ها چند اسب خریده و آنها چه تعداد قهرمانی برای او به ارمغان آورده‌اند. سردار با خرید سرلیک نیم میلیون دلاری، مالکیت بیست و سومین اسب را به نام خود ثبت کرد تا از این حیث رکورد جالبی را رقم بزند.


* مالکیت 23 اسب که آخری از همه گرانتر است، کسب قهرمانی‌های متعدد و البته تجربه‌ای که سردار و پدرش خلیل آزمون در این کار دارند باعث شده تا او در کنار علاقه، ثروت قابل توجهی هم در این زمینه داشته باشد. ثروتی که به حدود 10 میلیارد تومان می‌رسد و سردار را به یکی از مالکان قدرتمند اسب ایرانی در کشور تبدیل کرده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)