توانمندسازی معتادان بهبودیافته پیگیری شود


  توانمندسازی معتادان بهبودیافته پیگیری شود

گودرزی با اشاره به لزوم توانمندسازی معتادان بهبودیافته از تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در ورامین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،«حمیدرضا گودرزی» در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم مقابله با این معضل اظهار داشت: قاچاق مواد مخدر و اعتیاد دو معضل جدی و خطرناک است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی نام برده اند که باید به موقع با آن مقابله کنیم تا دچار خسارت نشویم.


معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران به نقش خطیر آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان نظام با اعتیاد به دنبال آن هستند تا به باورهای اساسی یک خانواده صدمه وارد کنند اما آموزش و پرورش با شناسایی والدین معتاد و کودکان در معرض اعتیاد می تواند این توطئه را خنثی کند، ضمن اینکه دانشگاه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌توانند با برنامه ریزی مناسب نسبت به آگاهی بخشی به جامعه اقدام کنند.

وی سپس با اشاره به تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران تصریح کرد: طبق دستور استاندار تهران و با پیگیری‌های صورت گرفته، شورای مبارزه مواد مخدر شرق استان تهران با هدف رسیدگی به وضعیت مقابله با این معضل در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه در ورامین راه‌اندازی شد.

گودرزی با اشاره به فعالیت کمیته‌های تخصصی چهارگانه جهت اثربخشی فعالیت‌های این شورا عنوان کرد: در قالب این شورا می‌توان با استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصین مقابله با مواد مخدر، علاوه بر اقدامات سلبی با پیگیری اقدامات فرهنگی از ابتلاء افراد به مواد مخدر جلوگیری به عمل آورد.

وی به لزوم توانمندسازی معتادان بهبودیافته اشاره کرد و گفت: در قالب شورای مواد مخدر، ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی که نسبت به اشتغال معتادین بهبودیافته اقدام می‌کنند پیگییرری می‌شود تا علاوه بر حمایت از این افراد، زمینه جهش تولید در این مراکز فراهم شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»