کدام استان‌ها بیشتر کلمه کرونا را در گوگل جست و جو کردند؟


کدام استان‌ها بیشتر کلمه کرونا را در گوگل جست و جو کردند؟

استان‌هایی که کمترین درگیری با ویروس کرونا را داشته اند، در یک ماه گذشته بیشترین جست و جو را در گوگل برای کلمه «کرونا» کرده اند.

کدام استان‌ها بیشتر کلمه کرونا را در گوگل جست و جو کردند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه نشان می‌دهد طی یک ماه گذشته استان‌هایی که کمترین درگیری با ویروس کرونا را داشته اند، بیشترین جست و جو را در گوگل برای کلمه «کرونا» کرده اند.

بیشترین میزان جست و جوی کرونا در گوگل مربوط به استان کهکیلویه و بویر احمد است در حالی که شمار مبتلایان این استان بسیار کم‌تر از برخی از استان‌هایی است که به وضعیت بحرانی رسیده اند.

کمترین میزان جست و جو نیز متعلق به استان گیلان است، در حالی که یکی از استان‌های مطرح در میزان شیوع کرونا است.

در استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمان، چهارمحال و بختیاری، فارس، همدان، لرستان و اردبیل، نسبت به جمعیت استان حدود ۹۰ درصد مردم به جست و جوی کلمه «کرونا» در گوگل پرداخته اند. این استان‌ها پس از کهکیلویه و بویر احمد رتبه دوم را در میزان جست و جوی این واژه دارند.

بیشتر بخوانید: کنترل ویروس کرونا با شکسته شدن چرخه انتقال، امکان پذیر است

در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، خوزستان، سمنان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه، قزوین، البرز، هرمزگان، بوشهر، مازندران و تهران نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد مردم نسبت به جمعیت هر استان، این کلمه را طی یک ماه گذشته در گوگل جست و جو کرده و رتبه سوم را در این آمار کسب کرده اند.

در استان‌های قم، کردستان، مرکزی، گلستان و گیلان نیز با وجود جست و جوی این کلمه توسط ۴۰ تا ۶۰ درصد مردم نسبت به جمعیت هر استان، رتبه آخر را در توجه به این کلمه کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: کرونا از ایران نرفته است/ با سهل انگاری آمار ابتلا افزایش می‌یابد

بیشتر بخوانید: دایر کردن انبار‌های موقت، جهت نگهداری از ملزومات مصرفی مقابله با کرونا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر