15 هزار تن کالا برای توزیع در ماه رمضان به خراسان رضوی اختصاص یافت


15 هزار تن کالا برای توزیع در ماه رمضان به خراسان رضوی اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: 15 هزار و 354 تن کالای اساسی طرح تنظیم بازار سهمیه ماه مبارک رمضان به این استان اختصاص یافت که به زودی در بازار عرضه می‌شود.

علی رسولیان چهارشنبه شب در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: در این ارتباط چهار هزار و ۴۴ تن برنج هندی، ۲ هزار و ۲۲ تن گوشت مرغ، چهار هزار و ۴۴ تن روغن نباتی، چهار هزار و ۴۴ تن شکر و یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت منجمد به استان اختصاص یافته که به نسبت جمعیت در مشهد و شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس بررسی قیمت کالا و خدمات در استان طی یک ماه اخیر شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها هستیم که تلاش می کنیم با افزایش عرضه و نظارت بیشتر قیمت‌ها را متعادل کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت قیمت حبوبات، برنج، پرتقال، سیب و رخی نهاده‌های دامی افزایش داشته و نرخ لبنیات، برخی مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ تغییری نداشته، در مقابل قیمت آهن آلات نیز روند کاهشی داشته است.

رسولیان گفت: قیمت گروهای کالایی مزبور در خراسان رضوی تفاوت زیاد با نرخ متوسط کشوری آن ندارد اما در مجموع قیمت‌ها در یک ماه اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: سهمیه شکر صنعتی خراسان رضوی مربوط به ۲۵ اسفندماه پنج هزار و ۶۰۰ تن است که هنوز کارخانه هفت تپه این حواله را به استان تحویل نداده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار تن شکر در انبارهای خراسان رضوی ادامه داد: تلاش می‌شود حواله شکر صنعتی خراسان رضوی به جای گرفتن از کارخانه هفت تپه از انبارهای استان تامین شود.

رسولیان گفت: قیمت حبوبات به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت در مبادلات با آسیای میانه طی یک ماه اخیر رشد غیرمنطقی داشته که باید نشستی با واردکنندگان استان برگزار شود تا واردات حبوبات افزایش یابد، ضمن اینکه باید برای توسعه سطح زیر کشت این محصولات در استان نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

وی افزود: ۱۴۰ تن لوبیا در انبارهای استان موجود است که به زودی ترخیص خواهد شد و نباید اجازه داد این میزان لوبیا خارج از خراسان رضوی عرضه شود.

وی ادامه داد: از ۱۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام گرفت که بسیار بیشتر از نیاز استان بوده است، کشتارگاه‌ها موظف هستند میزان تعهد استان در خصوص خرید مرغ از مرغداران را محقق کنند.

رسولیان گفت: در بسته معیشتی که از سوی خراسان رضوی برای کمک به نیازمندان تهیه شده است، علاوه بر کالاهای اساسی مانند برنج و شکر که از سهمیه طرح تنظیم بازار استان تامین می‌شود، از کالاهایی مانند مواد لبنی، گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ نیز استفاده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند