اصناف تا ساعت 24 پنج شنبه فرصت نام نویسی دارند


اصناف تا ساعت 24 پنج شنبه فرصت نام نویسی دارند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: همه اصناف و صنعتی‌ها تا ساعت 24 پنج شنبه فرصت دارند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و کد دریافت کنند.

اصناف تا ساعت 24 پنج شنبه فرصت نام نویسی دارند
به گزارش پارسینه؛محسن فرهادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به ثبت نام ۱ میلیون ۳۰۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه گفت: جایگاه داران سوخت (پمپ بنزین و گاز) و تالار‌ها و پاساژ‌ها کمترین ثبت نام را در سامانه داشته اند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که بیشترین اصناف در تهران، اصفهان، خراسان رضوی نام نویسی کرده اند گفت: استانی که کمترین ثبت نام را داشته استان ایلام است.

فرهادی گفت: بیشتر، واحد‌ها و مراکز صنعتی کوچک، ادارات و بانک‌ها و صنف تهیه و توزیع مواد غذایی ثبت نام کرده اند.

او با بیان این که پمپ بنزین‌ها از مراکزی است که می‌تواند به شیوع بیماری دامن بزند گفت: خواهشم این است از مدیریت جایگاهداران و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی که از جایگاهداران بخواهند که زودتر ثبت نام کنند و کد بگیرند، زیرا با اصنافی که کد نداشته باشند طبق مقررات برخورد خواهد شد، زیرا پیش شرط و شرط فعالیت همه اصناف داشتن کد و پروانه بهداشتی فعالیت است.

فرهادی با بیان این که کارفرما مسئولتی در قبال ابتلای افرادش به کرونا ندارد و فقط باید از سلامت آن‌ها در محل کار مطمئن باشد تا علائمی نداشته باشند گفت: اطلاعاتی که در سایت خواسته شده همه برای مقاصد بهداشتی و سلامت است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: علت ممنوعیت فعالیت رستوران ها، تالار‌ها، پاساژ‌ها و باشگاه‌های ورزشی و مراکز تفریحی تجمع و تراکم و تماس افراد است و احتمال شیوع بیماری است، ما باید بتوانیم حلقه سرایت بیماری را بشکنیم، ولی اگر موارد بهداشتی رعایت نشود و الزامات فاصله گذاری رعایت نشود شاید حتی آن‌هایی را هم که با شرط و شروط مجوز فعالیت می‌دهیم دوباره مجبور شویم تعطیل کنیم.

او گفت: از مردم می‌خواهیم که صرفا برای کار یا تهیه مایحتاج ضروری از خانه خارج شوند و همچنان همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه از کارت بانکی برای همه خریدهایشان استفاده کنند.

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف هم با بیان این که ما درخصوص تهیه ماسک و مواد شوینده و ضد عفونی مشکلی نداریم گفت:، اما در خصوص تهیه دستکش مشکل داریم و برای تهیه دستکش مکاتبه کرده ایم.

قنادان مدیر عامل تاکسیرانی هم با بیان این که زدن حفاظ پلاستیکی طرحی آزمایشی و ابداعی خودمان است گفت: تامین و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی برای همه تاکسی‌ها کار بسیار دشواری است و ما اولویت را به رانندگانی داده ایم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

او گفت: ۱۰ هزار دستکش و ۱۰ هزار ماسک و ۳ هزار لیتر مواد شوینده دریافت کرده ایم که کار توزیع آن‌ها را شروع کرده ایم.

فرنوش نوبخت مدیرعامل متروی تهران هم گفت: ما طرح مصوب را کامل اجرا کرده ایم و داخل ایستگاه‌ها و قطار‌ها علامت گذاری شده و حداکثر توان را در خطوط یک و ۲ و چهار به کار گرفته ایم.

او با اشاره به ضرورت رعایت و همکاری خود مردم گفت: در پله‌های برقی و سوار و پیاده شدن خود شهروندان باید رعایت کنند، ولی اگر تعداد مسافران افزایش یابد تاثیر گذاری طرح کمتر و و رعایت الزامات دشوار خواهد شد.

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم زدن حفاظ پلاستیک داوطلبانه بوده گفت: در اتوبوس‌های تندرو حفاظ زده شده و صندلی‌ها علامت گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...