مشارکت طلاب حوزه علمیه فتحیه در اجرای طرح ملی مقابله با کرونا


مشارکت طلاب حوزه علمیه فتحیه در اجرای طرح ملی مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی گفت: طلاب حوزه علمیه فتحیه با سم‌پاشی برخی از محلات جنوب تهران و توزیع بسته‌های بهداشتی میان محرومان، مشارکت خوبی در طرح ملی مقابله با ویروس کرونا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید صدرالدین مرتضوی» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه تشکیل قرارگاه جهادی حوزویان تهران اقدامی شایسته برای سامان دهی فعالیت های استادان و طلاب در مقابله با ویروس کرونا بود، اظهار کرد: تشکیل چنین قرارگاهی همچنین موجب اطلاع رسانی بهتر درباره این خدمت رسانی شده که همین موضوع به نوبه خود موجب پاسخ به شبهاتی درباره عافیت نشینی یا جدا بودن روحانیت از سایر اقشار مردم است.

مسئول حوزه علمیه فتحیه (واقع در تهران، میدان قیام، ابتدای خیابان ری شمالی) افزود: طلاب این حوزه نیز در سمپاشی و توزیع بسته های بهداشتی و همچنین نصب دستمال های کاغذی در ایستگاه های پمپ بنزین و خودپردازها در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: استادان و طلاب حوزه علمیه فتحیه همچنین با حضور در برخی از مراکز درمان بیماران کرونایی، برخی از بسته های بهداشتی را در اختیار کادر درمانی آنها قرار داده و با حضور در کنار بیماران، برای آنان آرزوی شفای عاجل و سلامتی کردند.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه خدمت به مردم جزو دستورات دین است، گفت: حوزویان در سراسر کشور به صورت انفرادی و گروهی و با داشتن روحیه جهادی به دفاع از جان مردم رفته اند و این کار را جزو وظیفه خود می دانند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس به هر شکلی از سلامت مردم دفاع کند جهادگر به حساب می آید و حقیقتا روحانیت در این زمینه نیز همچون سایر عرصه ها در طول تاریخ باشکوه اسلام، پیشتاز بوده است. این قشر همیشه بدون توجه به شبهه افکنی دشمنان، رسالت خود را پیگیری می کند و همپای مردم در عبور از بحران ها و گرفتاری ها است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول