شبکه کلاهبرداری میلیاردی در شاهین‌دژ متلاشی شد


شبکه کلاهبرداری میلیاردی در شاهین‌دژ متلاشی شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی شاهین‌دژ گفت: چهار کلاهبردار اینترنتی با 60 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب مردم در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ مجید عمران‌زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان به خاطر برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور، مبالغی به میزان تقریبی ۶۰ میلیارد ریال را از پنج هزار و ۱۰ کارت بانکی به صورت فیشینگ برداشت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ماموران با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهمان را شناسایی و پس از بازجویی‌های پلیسی محرز شد که آنها در سطح چند استان با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و تهیه کارت‌های مغناطیسی خام اقدام به کپی‌برداری و تکثیر کارت‌های بانکی شهروندان می‌کردند.

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ افزود: با اخذ دستور از مقام قضائی، طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر و پس از بازجویی فنی به بزه ارتکابی اقرار کردند.

سرهنگ عمران‌زاده گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی خود مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

شهرستان شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت و ۲ کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا