بیش از 86 میلیارد ریال وام به مددجویان شاهین‌دژی پرداخت شد


بیش از 86 میلیارد ریال وام به مددجویان شاهین‌دژی پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ گفت: سال گذشته 86 میلیارد و 670 میلیون ریال وام اشتغال به مددجویان متقاضی واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 57 درصد بیشتر بود.

فرهاد حبیبی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به ۲۵۱ مددجوی زیرپوشش این شهرستان اختصاص یافت که در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف به آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: پارسال در همین راستا ۲ هزار و ۹۹۱ نوبت نظارت نیز بر طرح‌های اجرایی جهت توانمندسازی، توسعه و افزایش اشتغال، مشاوره و کمک به کارفرمایان و صاحبان صنایع و مشاغل انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته ۲۶۲ فقره وام کارگشایی، درمان و تسهیلات وام مسکن به ارزش ۱۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال بدون سود و کارمزد با آسان‌ترین شرایط در اختیار مددجویان قرار گرفت و ۵۷۶ نفر از نیازمندان نیز جهت دریافت وام کارگشایی با کارمزد چهار درصد با هفت میلیارد ریال اعتبار به بانک‌های عامل پرداخت‌کننده وام‌های قرض‌الحسنه معرفی شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ بیان کرد: در حوزه مسکن و عمران مددجویی نیز سال گذشته ۲۱۳ مورد تعمیر مسکن با ۲۵ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبار سالانه شهرستانی در شاهین‌دژ انجام شده است.

«حبیبی»، افزود: علاوه بر این، عملیات اجرایی ۱۷ واحد مسکن مددجویی با مشارکت سپاه در مناطق روستایی و محروم و دورافتاده نیز در حال اجراست که تا ۲ ماه آینده سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی در مورد فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد نیز اظهار داشت: پارسال، یک‌هزار و ۱۲۰ نفر از مددجویان در قالب آموزش زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، زوج‌های جوان، پیشگیری از اعتیاد و طرح «فلاح» و کلاس‌های آموزشی قرآنی و بصیرتی آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۱ نوعروس و داماد زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان نیز کمک هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج دریافت کردند، اظهار داشت: به این زوج‌های جوان، ۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال از محل اعتبار کمیته امداد و کمک‌های مردمی پرداخت شده‌ است.

هفت هزار و ۳۹۷ نفر در قالب سه هزار و ۷۳۶ خانوار در شاهین‌دژ، زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.

هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت تسهیلات اشتغالزا، استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد در آذربایجان‌غربی از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی