بیمارستان صحرایی کرونا در گیلان آرامش ایجاد کرد/ تسهیلات یک میلیونی؛ درمان زخمی کوچک از مردم


بیمارستان صحرایی کرونا در گیلان آرامش ایجاد کرد/ تسهیلات یک میلیونی؛ درمان زخمی کوچک از مردم

نماینده وزیر بهداشت در گیلان، با بیان اینکه با حضور ارتش و سپاه اولین نقاهتگاه بیماران کرونایی کشور در استان گیلان راه اندازی شد، گفت: بیمارستان صحرایی گیلان در چرخه درمان قرار نگرفت، اما یک آرامش در جامعه ایجاد کرد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه گیلان در روزهای نخست شیوع کرونا توجه کشور را به خود جلب کرده بود، گفت: اگر همکاری مردم و فداکاری کادر درمانی در کنترل این بیماری نبود، امروز شاهد فاجعه عظیمی بودیم.

وی با بیان اینکه کرونا کشورهای پیشرفته را به زانو درآورده است، اظهار کرد: کشوری مانند آلمان که دارای پیشرفته ترین امکانات درمانی و علمی ترین کادر پزشکی دنیاست، در مقابله با کرونا درمانده شده، اما گیلان با وجود زیرساخت های ضعیف بهداشتی و درمانی توانسته ورودی بیمارستان ها را کاهش دهد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان، مردم را سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا دانست و اضافه کرد: خیرین، گروه های جهادی، نیروهای سپاه و بسیج، روحانیت و... در کنار حوزه بهداشت و درمان قرار گرفتند و در این بحران کمک کار استان شدند. بخشی از مردم نیز کمک های مالی جهت تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده رایگان داشتند.

قربانی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بحران کرونا را یک رزمایش ملی دانست و عنوان کرد: با حضور ارتش و سپاه اولین نقاهتگاه بیماران کرونایی کشور در استان گیلان راه اندازی شد. البته بیمارستان صحرایی گیلان در چرخه درمان قرار نگرفت، اما یک آرامش در جامعه ایجاد کرد.

وی گیلان را نخستین استانی دانست که از ۲۷ اسفندماه با شیب نزولی مبتلایان مواجه شد و گفت: نگران بودیم که در ایام عید نوروز و روز طبیعت با یک پیک مواجه شویم لذا از مردم خواستیم که در خانه های خود بمانند و سفر نکنند. خوشبختانه با همراهی مردم عید را گذراندیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گیلان را الگوی مدیریت کرونا در کشور دانست و تصریح کرد: این بحران اقتصاد و معیشت را در دنیا دچار تزلزل کرده و باید از نظر معیشتی به مردم رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات یک میلیون تومانی بدون بهره می تواند زخم کوچکی از مردم را درمان کرد، یادآور شد: امروز به واسطه کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل شده و دولت باید از مردم حمایت کند.

قربانی رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و عدم حضور در تجمعات را بهترین پروتکل مقابله با کرونا دانست و گفت: باید از این بحران برای گیلان فرصت بسازیم و امکانات درمانی وارد استان کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا