حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌


حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

شاید شما هم با این مشکل روبرو شده اید، که به طور کاملا ناگهانی گوشی شما هنگ کند و تقریبا در آن زمان نتوانید از گوشی خود استفاده کنید. در این جور مواقع به اصطلاح گفته می شود که گوشی فریز (Freeze) شده است. زمانی که گوشی شما فریز می شود؛ برقراری تماس، خواندن ایمیل […] نوشته حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌ اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

شاید شما هم با این مشکل روبرو شده اید، که به طور کاملا ناگهانی گوشی شما هنگ کند و تقریبا در آن زمان نتوانید از گوشی خود استفاده کنید. در این جور مواقع به اصطلاح گفته می شود که گوشی فریز (Freeze) شده است.

زمانی که گوشی شما فریز می شود؛ برقراری تماس، خواندن ایمیل یا انجام سایر کارهای دیگر با مشکل مواجه می شوید. چندین راه حل وجود دارد که شما می توانید گوشی خود را از فریزشدگی نجات دهید. یکی از آسان ترین کارها ریستارت کردن گوشی است که در بسیاری از موارد مشکل برطرف می شود. اما اگر باز هم گوشی دچار مشکل بود، با ما همراه باشید در ادامه با ما همراه باشید تا راه حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌ خود را یاد بگیرید.

حل مشکل کندی گوشی آیفون

حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

1-راه اندازی مجدد یا تنظیم مجدد گوشی آیفون

اگر آیفون شما به طور ناگهانی فریزشد، گاهی اوقات می توانید با راه اندازی مجدد این مسئله را حل کنید. دکمه “خاموش / روشن” را فشار داده و نگه دارید تا پیام “خاموش شدن” ظاهر شود. برای خاموش کردن تلفن خود فلش را بکشید. با نگه داشتن دکمه “خاموش / روشن” دستگاه خود را دوباره روشن کنید تا نماد Apple ظاهر شود. در بسیاری از موارد با ریستارت کردن گوشی مشکل فریزشدن رفع می شود.

حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

2- شارژ کردن باتری گوشی آیفون

گوشی خود را به یک شارژر وصل کنید. این احتمال وجود دارد که گوشی شما باتری تمام کرده، صفحه سیاه شده است و روشن نمی شود. قبل از انجام هر یک از راه حل ها، گوشی خود را به برق وصل کرده و بگذارید چند دقیقه شارژ شود.

اگر وقتی گوشی خود را به شارژر وصل کردید، یک باتری با یک نوار قرمز رنگ در آن ظاهر شد، بدانید گوشی شما مشکل خاصی ندارد و باتری گوشی شما تمام شده است.حواستان باشد از شارژری که استفاده می کنید به درستی کار می کند و مشکلی ندارد.

حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

3-بستن کلیه ی برنامه های گوشی آیفون

گاهی اوقات یک برنامه خاص پاسخگو سیستم عامل گوشی شما نیست و باعث فریز دستگاه شما می شود.در این جور مواقع شما می توانید با نگه داشتن دکمه “خاموش / روشن” برنامه را ببندید تا پیام “اسلاید به قدرت خاموش” ظاهر شود و سپس دکمه “صفحه اصلی” را برای حدود شش ثانیه نگه دارید تا برنامه خاموش شود و صفحه اصلی دوباره ظاهر شود.

اگر متوجه شدید که گوشی شما هنگام اجرای چندین برنامه دچار مشکل فریز می شود، می توانید مواردی را که استفاده نمی کنید را ببندید. سریعاً دوبار پشت سرهم دکمه “خانه” را فشار دهید. برنامه های باز شما در انتهای صفحه ظاهر می شوند. روی یک برنامه باز ضربه بزنید و نگه دارید تا یک دایره قرمز با یک علامت منفی در هر برنامه ظاهر شود. برای بستن برنامه روی علامت منفی ضربه بزنید، و دوبار دکمه “صفحه اصلی” را فشار دهید تا ردیف بسته شود.

4- iOS را به روزرسانی کنید

بعضی اوقات اجرای نسخه های قبلی نرم افزار iOS می تواند عملکرد iPhone شما را مختل کند یا باعث مسدود شدن گوشی شما شود، به خصوص هنگام استفاده از برنامه های طراحی شده برای استفاده با جدیدترین سیستم عامل ها که در دسترس عموم قرار می گیرد.

علاوه بر این، اپل گاهی اوقات به روزرسانی های نرم افزاری را برای حل مشکلات فریزشدگی منتشر می کند. می توانید دستگاه خود را از طریق تنظیمات گوشی “به روزرسانی” کنید. قبل از بروزرسانی، بهتر است از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

5- بازیابی گوشی آیفون

گوشی آیفون خود را بازیابی کنید، با توجه به اینکه بازیابی آیفون یک فرایند وقت گیر است. اما اگر با انجام مراحل بالا باز هم گوشی شما در حالت فریز است بهتر است اینکار را انجام دهید و گوشی خود را از حالت فریز شدگی نجات دهید.

برای بازیابی آیفون خود، گوشی را با اتصال USB-iPhone به رایانه خود متصل کنید، در منوی “دستگاه ها” iPhone خود را انتخاب کرده و به برگه “خلاصه” بروید. “بازگرداندن” را انتخاب کنید و نسخه جدیدی از نسخه پشتیبان تهیه کنید. پس از بازیابی گوشی، می توانید iOS را از نسخه قبلی خود بازیابی کنید. این کار شما مانع از انتقال باگ های نرم افزار از پشتیبان گیری و بازگشت به گوشی شما می شود. شما با اینکار هنوز هم می توانید اکثر داده های خود را از طریق فرآیند همگام سازی حفظ کنید.

6- یک مانیتور سیستم را بارگیری کنید

برنامه های کاربردی از طریق فروشگاه iTunes در دسترس هستند که اطلاعاتی در مورد عملکرد iPhone شما، مانند استفاده از حافظه، اطلاعات سیستم و اطلاعات حافظه پنهان ارائه می دهند. با نظارت بر این اطلاعات، می توانید برنامه های مشکل ساز را مشاهده کنید یا تعیین کنید که یک تنظیم خاص باعث کند شدن یا فریز گوشی شما شده است. علاوه بر این، برخی از این برنامه ها به شما امکان می دهند حافظه سیستم گوشی خود را آزاد کنید، که می تواند عملکرد آیفون شما را بهبود ببخشد و برخی از مشکلات فریزشدگی گوشی را برطرف کند.

حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

7- برنامه های جدید را حذف کنید

اگر به تازگی برنامه ای را نصب کرده اید و گوشی شما دچار فریزشدگی شد بهتر است آن برنامه جدید را حذف کنید. اگر آیفون شما اخیراً بعد از نصب یک برنامه یا یک سری از برنامه ها، فریز را شروع کرده است، حذف برنامه (های) مورد نظر ممکن است خطاهای فریزشدگی گوشی را برطرف کند.

با باز کردن تصویر با عنوان Iphonesettingsappicon.png می توانید لیستی از خطاهای برنامه را مشاهده کنید.

حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

8-گوشی آیفون را مجدد راه اندازی کنید

اگر آیفون شما به دکمه روشن یا خاموش کردن صفحه نمایش شما پاسخ نمی دهد، می توانید آیفون را مجبور به راه اندازی مجدد کنید. به طور همزمان دکمه های “خاموش / روشن” و “صفحه اصلی” را حداقل 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. این کار سبب می‌شود که گوشی آیفون شما الزاما خاموش شود. از این روش زمانی استفاده کنید که دکمه پاور گوشی شما، آیفون را خاموش نکند مجبور به استفاده از این روش هستید.

حل مشکل فریز شدن ناگهانی گوشی های آیفون‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند