تلاش‌های موثر برای استفاده از نانودارو در درمان کرونا


تلاش‌های موثر برای استفاده از نانودارو در درمان کرونا

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب از رو به اتمام بودن نتایج آزمایشگاهی داروی نانوکامپوزیت ژنتیکی خبر داد که کرونا را از بدن مبتلا به این ویروس خارج و عقیم‌سازی ویروس را به همراه داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس مهدی خزاعی امروز با اشاره به ساخت دارویی برای بیماران مبتلا به کرونا (کوید۱۹) اظهار داشت: داروی نانوکامپوزیت ژنتیکی که تیم تحقیقاتی ما طراحی کرده، حدود ۶ ماه بر روی آن کار شده و در واقع بر اساس سابقه‌ مطالعاتی ما بر روی ویروس آنفلوآنزا بوده است.

عضو اسبق هیأت علمی دانشگاه اصفهان با بیان این‌که شیوع آنفلوآنزا سال قبل در کشور بیشتر شد و ما تخمین زدیم که این بیماری می‌تواند در ایران بصورت اپیدمی شود، اما بیماری با شدت کم و به صورت تیپ کرونا شیوع یافت، افزود: با توجه به اینکه آنفلوآنزا دارای کلاس‌های متفاوتی مانند N9،N1،N2 با درجه متفاوت کشندگی بخصوص در تایپ H1N9 است، بر این باور بودیم که کلاس‌های کشنده آن در کشور توسعه پیدا می‌کند، اما این مسأله اتفاق نیافتاد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در چین گفت: با توجه به سابقه‌ای که در آنفلوآنزا داشتیم و نتایج خوبی که بر روی موش گرفته بودیم، تصمیم گرفتیم آن را برای کرونا تعمیم دهیم، بنابراین طراحی آن انجام و هزینه ریالی بالایی برای آن انجام شد و از گروه‌ها و تیم‌های مختلف داخلی و خارجی با تخصص‌های متفاوت کمک گرفته شد و دو کلاس متفاوت با اثربخشی متفاوت برای داروی مورد نظر تولید شد.

خزاعی با اشاره به این‌که با دو طیف بیمار روبه رو هستیم، طیف اول افرادی هستند که با آلودگی پایین و متوسط و طیف دوم افرادی که با خطر مرگ روبرو هستند، بیان کرد: بر این اساس، کلاس اول برای افراد با طیف اول بود و کلاس دوم برای افراد با طیف خطرناک که ویروس برای آن‌ها کشندگی ایجاد می‌کند.

منتظر مجوز برای تست‌های بالینی هستیم

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب با بیان این‌که برای ساخت این دارو کارهای متفاوتی انجام شد و در حال حاضر منتظر مجوز نهایی دولت برای تست‌های بالینی هستیم، عنوان کرد: تنگ‌نظری‌هایی برای اخذ مجوز این دارو در اصفهان وجود دارد و افرادی هستند که نمی‌خواهند موفقیت‌ها و پیشرفت‌های داخلی را ببینند.

وی با بیان این‌که تیم تحقیقاتی ما داروی درمان‌گر کرونا را ساخته که برای آزمایش بالینی بر روی بیماران به همکاری مسؤولان نیاز داریم، خاطرنشان کرد: دارویی که تولید کرده‌ایم، تمامی مجوز‌های تولید را اخذ کرده و منتظر اجازه نهایی برای تولید آن هستیم.

خزاعی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده بتوانیم تست بالینی بر روی بیماران را آغاز کنیم، افزود: در این زمینه با بیمارستان‌های مربوطه صحبت کرده‌ایم و با تیم‌های علمی آن‌ها جلسات متعدی برگزار شده است، برای انجام یک تست بالینی نیازمند گرفتن کد آزمون بالینی هستیم تا همه دنیا آن را ببینند، حتی کشورهای مختلف برای نتایج آن ایمیل می‌زنند.

دولت باید حالت اورژانسی کشور را در نظر بگیرد

عضو اسبق هیأت علمی دانشگاه اصفهان با بیان این‌که دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده است و هماهنگی‌ها برای اخذ مجوز و تولید دارو بسیار ضعیف است، اضافه کرد: دولت باید حالت اورژانسی کشور را در نظر بگیرد؛ از وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌خواهیم در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: دارویی که تولید کرده‌ایم از ۱۵ اسفند ماه تاکنون روی میز است و هماهنگی‌های آن را انجام داده‌ایم تا به تست بالینی ورود کنیم اما دولت در این مسیر ضعیف عمل کرده است.

خزاعی با اشاره به دعوت دولت از وی برای حضور در جلسه گفت: همه مدارک و مستندات آماده است و هفته آینده به تست بالینی ورود پیدا می‌کنیم و امیدوار هستیم نتایج خوبی را به دست آوریم.

محصول ساخته شده ایمنی سلول را تا حد بسیار بالایی بیشتر می‌کند

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب با تأکید بر این‌که محصول ساخته شده ایمنی سلول را تا حد بسیار بالایی بیشتر می‌کند و قابلیتی به سلول می‌دهد که با نابودی ویروس به سیکل قبل خود بازگردد، بیان کرد: این دارو به صورت پاف و از طریق مجاری بینی به فرد مبتلا به ویروس اسپری می‌شود، این عمل باید هر ۱۲ ساعت به مدت ۸ روز انجام شده تا بهبودی در فرد مبتلا حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاهی که بر روی موش آلوده به آنفلوآنزا مشاهده شد، انتظار است داروی مورد نظر با راندمان بالا بتواند کرونا را از بدن مبتلا به این ویروس خارج و عقیم‌سازی ویروس و سرکوب آنی آن را به همراه داشته باشد.

خزاعی با اشاره به این‌که هر فرد سالمی هم می‌تواند از داروی تولیدی ما و به صورت پیشگیرانه استفاده کند، بیان کرد: داروی کرونایی که طراحی کرده‌ایم، دارای اجزای مورد تأیید FDA آمریکا است و هیچگونه خطر جانی و مسمومیت احتمالی برای مصرف‌کننده در بر نخواهد داشت‌.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها