تصمیم‌گیری درباره معدن طلای اندریان منوط به بررسی‌های دقیق است


تصمیم‌گیری درباره معدن طلای اندریان منوط به بررسی‌های دقیق است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه موضوع آلودگی زیست محیطی معدن طلای اندریان واقع در شهرستان ورزقان را به دقت بررسی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان‌شرقی، احمد موقری روز پنج شنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت این معدن، افزود: دادگستری استان در حال جمع بندی گزارش‌های کارشناسان در رابطه با آلودگی معدن طلای اندریان است و پس از مشخص شدن زوایای مختلف موضوع و تحلیل تمامی زوایای مساله تصمیمات بعدی را اتخاذ خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس دستور ریاست دادگستری کل آذربایجان شرقی مبنی بر بررسی دلایل تلف شدن تعدادی از گوسفندان روستاهای اطراف، به همراه مدیر کل حفاظت محیط زیست و تیم کارشناسی دانشگاهی در محل حاضر شده و موضوع تحت بررسی است.

موقری ادامه داد: بررسی‌های لازم توسط ادارات‌کل محیط زیست و دامپزشکی استان انجام شده و در حال جمع بندی است که پس از مشخص شدن زوایای موضوع تصمیمات بعدی و مقتضی اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت ویژه مجموعه دستگاه قضائی استان به مقوله‌های زیست محیطی، یادآور شد: بر این اساس اجازه هیچ گونه تجاوز و بروز تعارض نسبت به موضوعات محیط زیستی و به خطر افتادن زندگی مردم به بهانه توسعه اقتصادی را نخواهیم داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به دستور توقف عملیات این معدن تا حصول نتیجه بررسی‌های کارشناسی، اظهار داشت: این تصمیم همچنان پا برجاست.

حمید قاسمی با تاکید بر اینکه مدیریت معدن باید در سریع‌ترین زمان نسبت به ارائه برنامه مدیریت محیط زیستی اقدام کند، گفت: در راستای حفظ محیط زیست با هیچکس تعارفی نداریم و متأسفانه در این زمینه گاهی اوقات اظهارنظرهای غیرکارشناسی موجب تشویش اذهان می‌شود.

48

کد خبر 1377630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد