فعالیت هیچ واحد تولیدی در البرز متوقف نمی شود


فعالیت هیچ واحد تولیدی در البرز متوقف نمی شود

کرج -ایرنا- رییس کل دادگستری البرز گفت: امسال فعالیت هیچ یک از واحدهای تولیدی در استان بنا به حکم یا دستور قضایی متوقف نخواهد شد . 

حسین فاضلی هریکندی روز پنجشنبه در دیدار تعدادی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان که به منظور تقدیر از پیگیری های قوه قضائیه و دادگستری کل استان البرز در تصویب معافیت مالیاتی شهرکهای صنعتی شهرستان اشتهارد برگزار شد افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویتهای مهم مورد پیگیری بوده تا جایی که در سال گذشته از اکثر شهرک های صنعتی استان بازدید داشته و به بررسی مشکلات تولید کنندگان پرداختیم.

وی با بیان اینکه معافیت های مالیاتی موجب رونق بیشتر تولید و اشتغال در استان می شود، رفع مشکلات دهها واحد تولیدی و صنعتی را بخشی از دستاوردهای دادگستری استان در سال ۱۳۹۸ برشمرد و گفت: بازگشت معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی اشتهارد یکی از مطالبات جدی تولیدکنندگان و صنعتگران در استان بود که برای سال‌های متعدد وجود داشت که در سفر دی ماه سال قبل ریاست قوه قضائیه به استان نیز این موضوع متعاقب تقاضای تولیدکنندگان، به صورت جدی از سوی دادگستری استان و دبیر ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفت.

فاضلی هریکندی گفت: در نهایت با توجه به پیگیریهای متعدد صورت گرفته از سوی همه متولیان امر در استان، در ابتدای سال جاری موضوع معافیت های مالیاتی تصویب و ابلاغ گردید که به طور قطع تصویب آن در آغاز سال جهش تولید باعث رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان یک راهکار در کاهش وقوع میزان جرم بوده و به همین منظور و به صورت جدی در سال جدید هم پیگیری خواهیم کرد که بدین منظور کارنامه اقتصادی برای تمام بنگاههای اقتصادی فعال در استان تشکیل شده و در آینده نزدیک به عنوان نظر کارشناسی در اختیار قضات قرار می‌گیرد تا در پرونده‌های مفتوحه که یکی از طرفین دعوا اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال اقتصادی است اطلاعات موجود در این کارنامه به عنوان یک پیوست اقتصادی برای صدور رای مورد استناد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کارنامه اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی برای اولین بار در کشور در دادگستری استان البرز اجرایی خواهد شد تصریح کرد: ‌امسال نیز به مانند سال‌های اخیر شاهد استفاده ایشان از عناوین اقتصادی برای نامگذاری سال‌ها هستیم که تفاوت سال جدید با دیگر سال‌ها در این است که تحقق آن نیازمند تحرک، پویایی و چابک سازی در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها و حرکت جهادی است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه نباید نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را شعار دانست گفت: با توجه به احاطه معظم له بر شرایط اقتصادی و کلان کشور، سیاستگذاری و استراتژی نظام را بیان می کنند و همه قوا باید برای تحقق آن تلاش کنند، که بخشی از این انتظارت معظم له از جمله حمایت قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان و مبارزه با قاچاق و سوءاستفاده از منابع عمومی و دولتی بر عهده دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: رویکرد قوه قضائیه همواره حمایت از فعالیت‌های اقتصادی بوده ولی در دوره آیت الله رئیسی، این حمایت‌ها به ویژه تاکید و تقویت شده و به عنوان سیاست کلان قوه قضائیه در نظر گرفته شده است.

فاضلی هریکندی اظهار داشت: سیاست‌های کلان قوه قضائیه در دادگستری استان‌ها اعمال می‌شود بنابراین در دادگستری استان البرز نیز حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویتهای مهم مورد پیگیری بوده تا جایی که در سال گذشته از اکثر شهرک های صنعتی استان بازدید داشته و به بررسی مشکلات تولید کنندگان پرداختیم.

رییس کل دادگستری البرز با اشاره به تدوین «برنامه تحول قضایی استان البرز» بر اساس انتظارات و نیازسنجی‌های بومی و مبتنی بر طرح تحول قضایی مورد تایید مقام معظم رهبری بیان داشت :این سند در استان در هشت محور تدوین شده که یکی از محورهای مهم بر حمایت از صنایع تولیدی و واحدهای صنعتی متمرکز شده و به دلیل اهمیت موضوع دادستان مرکز استان ریاست کمیته مربوطه را بر عهده دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز از تشکیل کارگروهی با حضور دادگستری، استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با دستور ریاست قوه قضائیه به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و شناسایی و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه‌های قضایی، اجرایی و قوه مقننه، اقدامات عملی برای تحقق شعار سال برداریم.

استان البرز سه هزارو۵۰۰ واحد تولید و صنعتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر