کرونا را نمی‌شود پنهان کرد /شما می‌گویید با بیماران چه می‌کنند؟


کرونا را نمی‌شود پنهان کرد /شما می‌گویید با بیماران چه می‌کنند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: عسلویه می توانست کانون بزرگ بیماری باشد ولی نیست. وقتی بیماری وجود ندارد و درمانگاه این منطقه شلوغ نیست، وقتی که مریض تنفسی تعداد بالا نداریم باید چه کاری کرد؟ شما می گویید با بیماران چه می کنند؟ آیا آنها را در زمین چال می کنند؟ اصلا این بیماری قابل پنهان کردن نیست.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی بر دستکاری داده ها عنوان کرد: صحبت هایی که در خصوص آمارها و اطلاعات رسمی مطرح می شود گاهی اوقات انسان را رنجیده خاطر می کند، که چرا باید یک همشهری و هم استانی چنین چیزی را به ما بگوید، اما آنچه مسلم است اینکه اقدامات انجام شده در استان به موقع بوده است.

وی افزود: تمام تلاش و فکر و ذکر ما پیشگیری بوده و هست. در واقع تفاوت استان بوشهر با دیگر استان ها شاید در این باشد که تمرکز اصلی را بر روی پیشگیری گذاشته و خیلی بر روی درمان مانور نداده ایم. اینکه بگوئیم ما برای هر تعداد مریض آمادگی کامل داریم، من اصلا و به هیچ وجه چنین ادعایی نکرده و نمی کنم. اگر تعداد بیمار بالا باشد حتی در پیشرفته ترین کشورها نیز امکانات جوابگو نیست.

وی در پاسخ به وضعیت فعلی و شرایط عسلویه و مستعد بودن آن برای گسترش و تجربه موج اپیدمی کرونا گفت: عسلویه می توانست کانون بزرگ بیماری باشد ولی نیست. وقتی بیماری وجود ندارد و درمانگاه این منطقه شلوغ نیست، وقتی که مریض تنفسی تعداد بالا نداریم باید چه کاری کرد؟ شما می گویید با بیماران چه می کنند؟ آیا آنها را در زمین چال می کنند؟ اصلا این بیماری قابل پنهان کردن نیست، در واقع کشورهایی که خیلی اهل پنهانکاری هستند هم نمی توانند آن را مخفی کنند. اینجا که همیشه پرچم بالا است، برخی کوچک ترین مسائل را بزرگ نمایی می کنند اما اگر چیزی بود مگر میشد آن را پنهان کرد؟ دلیلی هم ندارد. مگر ما چه سودی از پنهان کردن آمار واقعی می بریم.

این مسئول تاکید کرد: تنها کاری که می شود انجام داد اینکه کنترل کنیم و نگذاریم تعداد مریض بالاتر برود، این بهترین کار است. دلیلی ندارد که غیر از واقعیت چیزی بگوییم، دوستانی که تردید و تشکیک ایجاد می کنند نمی دانم چه هدفی دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ما اخبار را به غیر از منبع رسمی و روابط عمومی دانشگاه و ستاد مقابله با کرونا اعلام نکرده و انتشار نمی دهیم و اینکه برخی رسانه های غیررسمی و یا حتی رسمی آماری را به نقل از ما یا با منابع نامشخص اعلام می کنند صحیح نیست. بعضی دوست دارند ما را به حاشیه ببرند اما هدف ما آنقدر مقدس و باارزش و مهم است که تحت تاثیر قرار نمی گیرد. نباید بحث بیماری را دستمایه تسویه حساب شخصی و انتقام جویی نماییم، این اخلاقی نیست.

کشمیری خاطرنشان کرد: پس از حدود دو ماه در خانه ماندن روح و روان مردم آزرده شده است، اینکه از یک اشتباه یا آمار غیرواقع سواستفاده نماییم تا فضای جامعه را متشنج کنیم درست نیست. ما اینهمه از جان مایه می گذاریم، و در دو ماه گذشته نه مرخصی داشته ایم و نه حتی چند ساعت یا یک نیم روز استراحت داشته ایم، انسان در این شرایط کم می آورد، این بی مهری ها توان و انرژی و انگیزه تلاش را از ما می گیرد، ما هم که ربات نیستیم.

وی ادامه داد: فقط بحث کرونا نیست، فردا روزی اتفاق دیگری می افتد و اگر قرار باشد همدیگر را تخریب کنیم مگر چند نیرو داریم؟ یا چند کارشناس و متخصص داریم؟ در صورتی که اینها را از بین ببریم چه کسی می خواهد کار را پیش ببرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حذف نام کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق