تأکید علمای شیعه انگلیس بر رعایت آیین اسلامی اموات مبتلا به کرونا


تأکید علمای شیعه انگلیس بر رعایت آیین اسلامی اموات مبتلا به کرونا

شماری از علمای برجسته شیعه، نمایندگان مراجع تقلید و رؤسای مراکز اسلامی در انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک، بر لزوم رعایت آیین اسلامی در مراسم خاکسپاری اموات مسلمانان در این کشور تأکید کردند.

تأکید علمای شیعه انگلیس بر رعایت آیین اسلامی اموات مبتلا به کرونا

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس، در این بیانیه اشاره شده که دین مبین اسلام برای شرایط ویژه، تخفیف‌هایی را در آیین خاکسپاری اموات مسلمانان پیش‌بینی کرده است. اما با توجه به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت درباره خطر اندک سرایت کووید-۱۹ توسط اجساد، واجب است که جنازه مسلمانان مطابق با آیین اسلامی غسل داده شود.

این بیانیه از علما و رهبران دینی ساکن انگلیس خواسته تا با توجه به شرایط کنونی، دسترسی‌ها و لوازم لازم را برای غسل اموات مسلمانان در نزدیک‌ترین زمان ممکن مهیا کنند.

همچنین به مراکز اسلامی توصیه شده افرادی را به‌عنوان داوطلب برای اجرای آیین غسل میت آموزش دهند.

براساس گزارش ۲۴ مارس (۵ فروردین) سازمان جهانی بهداشت پیرامون ملاحظات رسیدگی ایمن به جنازه متوفیان مظنون و قطعی ابتلا به بیماری کووید-۱۹، خطر سرایت بیماری توسط اجساد را اندک ارزیابی و اعلام شده که تاکنون هیچ شواهدی دال بر انتقال ویروس کرونا از طریق رسیدگی به جنازه افراد متوفی وجود نداشته است.

این سازمان تأکید کرده که کرامت و شأن متوفی باید رعایت شود و خانواده آنها مورد احترام قرار گیرند. ضمن آنکه برخلاف شایعه‌ها باید از دفن شتابزده متوفی اجتناب شود.

برخی گزارش‌های تائید نشده بیانگر آن است که انگلیس جنازه مبتلایان به کرونا را می‌سوزاند اما پس از رایزنی گروهای مسلمان و یهودی، معافیت‌هایی در این زمینه قائل شده است.

علمای شیعه انگلیس با اشاره به ضرورت همکاری و همدلی همه اقشار جامعه برای عبور از بحران کرونا، به رهبران اسلامی توصیه کرده‌اند به منظور ارائه خدمات مذهبی، به ویژه در خصوص آیین خاکسپاری بیشتر در دسترس باشند.

این بیانیه از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی، رئیس مرکز اسلامی، سید مرتضی کشمیری، نماینده آیت الله سیستانی در انگلیس، علی عالمی، رئیس مجمع جهانی اسلامی، سید فاضل میلانی، امام بنیاد موسسه آیت‌الله خویی لندن، شیخ مالک ظفرعباس از علمای برجسته شیعیان پاکستان در لندن، سید محمد موسوی، رئیس موسسه ارتباطات اهل بیت، محمدسعید موسوی خلخالی، رئیس بنیاد امام علی لندن، حسن التریکی، رئیس موسسه دارالاسلام لندن و سید علیرضا رضوی رئیس مجلس علمی شیعه اروپا امضاء شده است.

تأکید علمای شیعه انگلیس بر رعایت آیین اسلامی اموات مبتلا به کرونا

تأکید علمای شیعه انگلیس بر رعایت آیین اسلامی اموات مبتلا به کرونا

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی